CRM w logistyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-LG-LS-O.28 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | CRM w logistyce |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw zarządzania i podstaw marketingu |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): wykład 15h ćwiczenia 15h Łącznie: 30h/1,5 ECTS b) godziny nie kontaktowe (praca własna studenta): studiowanie literatury 20h przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 20h przygotowanie się do zaliczenia wykładu 20h Łącznie: 60h/1,5 ECTS Sumarycznie: 90h/3 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin pisemny (test) Zaliczenie ćwiczeń - projekt ćwiczeniowy zawierający podstawowe koncepcje CRM oraz 2 zadania obliczeniowo-opisowe. |
Pełny opis: |
Celem wykładu jest przybliżenie jego uczestnikom podstawowych zagadnień, dotyczących problematyki zarządzania relacjami z klientem w przedsiębiorstwie logistycznym. Na wykładzie przedstawiona zostanie rola CRM w działalności współczesnych przedsiębiorstw oraz jej podstawowe cele i zadania. Główny nacisk położony zostanie na omówieniu technik, narzędzi oraz wybranych strategii budowania więzi z klientami a także z innymi uczestnikami rynku. Celem ćwiczeń jest umożliwienie uczestnikom przećwiczenie podstawowych zagadnień, dotyczących problematyki zarządzania relacjami z klientem w przedsiębiorstwie logistycznym w oparciu o system CRM. Na ćwiczeniach wykorzystywane są arkusze Excel oraz bezpłatna wersja internetowa Soho CRM. Studenci symulują działalność współczesnego przedsiębiorstwa oraz jego cele i zadania w oparciu koncepcję zarządzania CRM. Główny nacisk położony jest na omówieniu połączenia prospekt-kontakt-klient oraz rejestracji wydarzeń związanych z przebiegiem kontaktów z klientem na różnych etapach procesu sprzedaży. Studenci Ćwiczą techniki, narzędzia oraz wybrane strategie budowania więzi z klientami a także z innymi uczestnikami rynku. |
Literatura: |
References (the base): 1. Dembińska I., Hołub J., Perenc J., Zarządzanie relacjami z klientem,Difin, Warszawa 2004. 2. Dyche J., CRM. Relacje z klientami, Helion, Gliwice 2002. 3. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999. 4. Furtak R., Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2003. 5. Buttle F., Customer Relationship Management: Concepts and Technologies, Routledge 2019. 6. Pozycja on-line: C. Zerres, M. Zerres, R. Baran: Customer Relationship Management: https://mmimert.edu.in/images/digital-library/customer-relationship-management.pdf References (supportive): 1. Mitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, Wydawnictwo. CeDeWu, Warszawa 2005. 2. Storbacka K., Lehtinen J. R., Sztuka budowania trwałych związków z klientami. CustomerRelationship Management, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2001. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Absolwent zna i rozumie: KW_01 (podstawowe pojęcia, teorie i metody badawcze wyjaśniające złożone zależności między zjawiskami, procesami i podmiotami w logistyce oraz możliwości ich zastosowania w praktycznej działalności logistycznej), KW_03 (specyfikę przedsiębiorstw i procesów logistycznych oraz instytucji gospodarczych i społecznych, stanowiących ich otoczenie, w wymiarze regionalnym, krajowym, UE i globalnym) KW_09 (techniki informatyczno-komunikacyjne ICT wykorzystywane do rozwiązywania problemów logistycznych w aspekcie procesów zarządzania relacjami z klientem) Umiejętności: Absolwent potrafi: KU_03 (prawidłowo przeprowadzić analizę wybranych obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa oraz jego otoczenia konkurencyjnego i makrootoczenia) KU_05 (posługiwać się zaawansowanymi technikami pozyskiwania i przetwarzania informacji z uwzględnieniem najnowszych rozwiązań ICT) KU_10 (planować i organizować pracę własną i pracę zespołu; współdziałać z innymi uczestnikami zespołów) Kompetencje społeczne: Absolwent jest gotów do: KK_01 (krytycznej samooceny poziomu własnej wiedzy i umiejętności oraz ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności) KK_05 (myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT W
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartłomiej Zinczuk | |
Prowadzący grup: | Ewelina Berlińska, Bartłomiej Zinczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.