Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie jakością w logistyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-LG-LS-O.31
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie jakością w logistyce
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw zarządzania i logistyki.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie 30 godz./2 ECTS, w tym:

- wykład 15 godz./1 ECTS

- ćwiczenia 15 godz./1 ECTS

b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

łącznie 60 godz. /1 ECTS, w tym:

- studiowanie literatury - 40 godz./0,7 ECTS

- przygotowanie się do kolokwium/egzaminu - 20 godz. /0,3 ECTS

Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 90 godz.

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 3 ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie pisemne (egzamin).

Kolokwium i obecność na zajęciach.


Pełny opis:

Celem przedmiotu jest dostarczenie teoretycznej wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu organizacyjnych i ekonomicznych aspektów zarządzania jakością w logistyce.

Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. J. Frąś, Normalizacja i zarządzanie jakością w logistyce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2015.

2. B. Detyna, Zarządzanie jakością w logistyce. Metody i narzędzia wspomagające. Przykłady, zadania, Wydawnictwo PWSzZ im. Angelusa Silesiusa, WAłbrzych 2011.

3. A. Hamrol, W. Mantura, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, WN PWN, Warszawa 2006.

4. G. Arabelen, H.T. Kaya, Assessment of logistics service quality dimensions: a qualitative approach, "Journal of Shipping and Trade" 2021, nr 6, vol 1, on-line.

Literatura uzupełniająca:

1. D. Zimon, Zarządzanie jakością w logistyce, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2013.

2. M. Urbaniak, Kierunki doskonalenia systemów zarządzania jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu łódzkiego, Łódź 2010.

3. J. Łunarski, Zarządzanie jakością w logistyce, Wydawnictwo Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2010.

4. K. Yu, J. Cadeaux, H. Song, Flexibility and quality in logistics and relationships, "Industrial Marketing Management" 2017, nr 62.

Efekty uczenia się:

Wiedza - Student zna i rozumie:

W1 - podstawowe pojęcia i teorie z obszaru zarządzania jakością oraz rolę jakości w przedsiębiorstwach logistycznych,

W2 - system oceny zgodności oraz system normalizacji w wymiarze krajowym, UE, międzynarodowym,

W3 - podstawowe standardy, zasady i metody zarządzania jakością regulujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych w branży TSL ,

W4 - podstawowe metody oceny efektywności i skuteczności przedsiębiorstw logistycznych w obszarze zarządzania jakością.

Umiejętności - Student potrafi:

U1 - dokonać analizy pozyskanych informacji w celu rozwiązywania problemów w obszarze zarządzania jakością w przedsiębiorstwach logistycznych,

U2 - zastosować zasady, metody i standardy jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem logistycznym,

U3 - komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu zarządzania jakością.

Kompetencje społeczne - Student jest gotów do:

K1 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów w obszarze zarządzania jakością w przedsiębiorstwach logistycznych,

K2 - ciągłego uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności z zakresu zarządzania jakością.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Piasecka
Prowadzący grup: Agnieszka Piasecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0