Zarządzanie jakością w logistyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-LG-LS-O.31 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie jakością w logistyce |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-teams |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw zarządzania i logistyki. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie 30 godz./2 ECTS, w tym: - wykład 15 godz./1 ECTS - ćwiczenia 15 godz./1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie 60 godz. /1 ECTS, w tym: - studiowanie literatury - 40 godz./0,7 ECTS - przygotowanie się do kolokwium/egzaminu - 20 godz. /0,3 ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 90 godz. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 3 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie pisemne (egzamin). Kolokwium i obecność na zajęciach. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest dostarczenie teoretycznej wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu organizacyjnych i ekonomicznych aspektów zarządzania jakością w logistyce. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. J. Frąś, Normalizacja i zarządzanie jakością w logistyce, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2015. 2. B. Detyna, Zarządzanie jakością w logistyce. Metody i narzędzia wspomagające. Przykłady, zadania, Wydawnictwo PWSzZ im. Angelusa Silesiusa, WAłbrzych 2011. 3. A. Hamrol, W. Mantura, Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, WN PWN, Warszawa 2006. 4. G. Arabelen, H.T. Kaya, Assessment of logistics service quality dimensions: a qualitative approach, "Journal of Shipping and Trade" 2021, nr 6, vol 1, on-line. Literatura uzupełniająca: 1. D. Zimon, Zarządzanie jakością w logistyce, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2013. 2. M. Urbaniak, Kierunki doskonalenia systemów zarządzania jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu łódzkiego, Łódź 2010. 3. J. Łunarski, Zarządzanie jakością w logistyce, Wydawnictwo Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2010. 4. K. Yu, J. Cadeaux, H. Song, Flexibility and quality in logistics and relationships, "Industrial Marketing Management" 2017, nr 62. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Student zna i rozumie: W1 - podstawowe pojęcia i teorie z obszaru zarządzania jakością oraz rolę jakości w przedsiębiorstwach logistycznych, W2 - system oceny zgodności oraz system normalizacji w wymiarze krajowym, UE, międzynarodowym, W3 - podstawowe standardy, zasady i metody zarządzania jakością regulujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych w branży TSL , W4 - podstawowe metody oceny efektywności i skuteczności przedsiębiorstw logistycznych w obszarze zarządzania jakością. Umiejętności - Student potrafi: U1 - dokonać analizy pozyskanych informacji w celu rozwiązywania problemów w obszarze zarządzania jakością w przedsiębiorstwach logistycznych, U2 - zastosować zasady, metody i standardy jakości w zarządzaniu przedsiębiorstwem logistycznym, U3 - komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu zarządzania jakością. Kompetencje społeczne - Student jest gotów do: K1 - uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów w obszarze zarządzania jakością w przedsiębiorstwach logistycznych, K2 - ciągłego uzupełniania wiedzy i doskonalenia umiejętności z zakresu zarządzania jakością. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR W
CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Piasecka | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Piasecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.