Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-LG-LS-ZP.10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Społeczna odpowiedzialność biznesu
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):Wykład: 15godz.


b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):30


Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu:45

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu:3


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin pisemny

Pełny opis:

Celem wykładu jest przybliżenie jego uczestnikom podstawowych zagadnień dotyczących problematyki społecznej odpowiedzialności biznesu. Na wykładzie przedstawiona zostanierola społecznej odpowiedzialności biznesu w działalności współczesnych przedsiębiorstw oraz podstawowe cele i zadania koncepcji CSR. Główny nacisk położony zostanie na omówieniu etycznych, prospołecznych oraz proekologicznych aspektów funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz na analizie relacji, kształtowanych pomiędzy przedsiębiorstwem a jego otoczeniem.

Literatura:

1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2009.

2. Bartkowiak G., Społeczna odpowiedzialność biznesu w aspekcie teoretycznym i empirycznym, Difin, Warszawa 2011

3. Bojar M., Społeczna odpowiedzialność w biznesie, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2007

4. Jackson J., Biznes i moralność, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.

5. Paliwoda-Matiolańska A., Odpowiedzialność społeczna w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2008.

6. Sternberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998.

7. Żemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Budowanie zdrowej, efektywnej organizacji, WoltersKluwer Polska, Kraków 2007

Efekty uczenia się:

Wiedza: K_W02, K_W07, K_W11, K_W12

Umiejętności : K_U01, K_U02, K_U11, K_U13

Kompetencje społeczne: K_K03, K_K07, K_K08

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0