Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gra kierownicza II

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-Z-2S-O.16
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Gra kierownicza II
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

30 godzin konwersatorium/ 2 ECTS


b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

przygotowanie się do zajęć – 30 godzin.


Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 60

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 3


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Organizowanie pracy zespołu zarządzającego wirtualną firmą (ustalenie podziału obowiązków, systemu podejmowania decyzji, systemu komunikowania się, planowania pracy zespołowej) [K_W03,K_W04, K_U04, K_U11, K_K04, K_K05]

Przygotowanie decyzji z wykorzystaniem symulatora prognozowanych wyników Marketplace Live [K_W03, K_W04,K_W09, K_U02, K_U04, K_K05]

Decyzje dotyczące różnych obszarów funkcjonalnych przedsiębiorstwa podejmowane zespołowo przez zarządy wirtualnych firm podczas 8 okresów decyzyjnych [K_W03, K_W04, K_W06, K_W09, K_U02, K_U04, K_U09, K_U11, K_K04, K_K05]

Analiza wyników badań rynku udostępnianych przez system Marketplace Live w kolejnych okresach decyzyjnych [K_W03, K_W04,K_W06,K_W09, K_U02, K_U04, K_K04, K_K05]

Przygotowanie i przedstawienie inwestorom biznesplanu na kwartały 5-8 [K_W03,K_W04, K_W06, K_W09, K_U02,K_U04, K_U09, K_K04,K_K05]

Przygotowanie i przedstawienie prezentacji końcowej zawierającej analizę przyjętych strategii i ocenę ich efektywności[K_W03,K_W04, K_W06, K_W09, K_U02,K_U04, K_U09, K_K04,K_K05]


Pełny opis:

Symulacja biznesowa pozawala studentom na podejmowanie decyzji w symulowanych warunkach, imitujących realne sytuacje decyzyjne menedżerów. Udział w grze pozwala na poznanie praktycznych mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej. Umożliwia obserwowanie dynamiki zjawisk ekonomicznych i poznanie w praktyce zależności przyczynowo-skutkowych pomiędzy podstawowymi zmiennymi determinującymi sytuację decydentów. Gra uczy również współpracy w grupie, podziału ról i odpowiedzialności oraz zespołowego podejmowania decyzji.

Literatura:

1. Materiały szkoleniowe w symulacji: http://marketplace.pl

2. DEMO GRY: http://www.marketplace-simulation.com/images/demo/demo-bm.html

3. http://www.marketplace-simulation.com

Efekty uczenia się:

Wiedza

K_W03 Student wyjaśnia pogłębionym stopniu zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa i złożone uwarunkowania prowadzenia przez nie działalności w skali globalnej.

K_W04 Student w pogłębiony sposób opisuje różne role pełnione przez kierowników w organizacji, związane z nimi zadania i relacje między nimi.

K_W06 Student opisuje w stopniu pogłębionym przyjmowaną przez przedsiębiorstwo strategię i narzędzia zarządzania strategicznego.

K_W09 Student wymienia zaawansowane metody i narzędzia gromadzenia, i prezentowania informacji stosowane przy analizowaniu i prognozowaniu zjawisk i procesów zachodzących w przedsiębiorstwie.

UMIEJĘTNOŚCI

K_U02 Student formułuje i rozwiązuje złożone problemy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem pojawiające się w zmiennych i nie w pełni przewidywalnych warunkach.

K_U04 Student wykorzystuje metody ilościowe dla prognozowania scenariuszy rozwoju przedsiębiorstwa.

K_U09 Student przeprowadza prezentacje dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem z wykorzystaniem różnych technik wizualizacji danych.

K_U11 Student samodzielnie planuje i organizuje pracę własną i pracę zespołu.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_K04 Student chętnie podejmuje się pracy w zespołach pełnienia w nich różnych ról.

K_K05 Student przejawia postawy myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Jakubczak
Prowadzący grup: Jacek Jakubczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jacek Jakubczak
Prowadzący grup: Jacek Jakubczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)