Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analityka marketingowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-Z-2S-ZW-AM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Analityka marketingowa
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw marketingu.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 15 godz. / 1 ECTS


b) Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

łącznie: 45 godz. / 3 ECTS

- studiowanie literatury 10 godz.

- samodzielna próba wykorzystania narzędzi analitycznych dostępnych w Internecie 15 godz.

- przygotowanie do zaliczenia pisemnego 20 godz.


Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu: 60 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 4 ECTS

4 ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Końcowe zaliczenie pisemne.

Pełny opis:

Przedmiot pozwala zdobyć wiedzę i umiejętności na temat analityki marketingowej. Dane uważa się obecnie za jeden z najważniejszych zasobów przedsiębiorstwa. Jednak samo posiadanie danych może być niczym znaczącym.

Konieczne jest odpowiednie ich przekształcenie, które następnie pozwoli wygenerować wartościowe informacje. Proces ten określany jest jako analityka.

Literatura:

Literatura podstawowa:

-Grigsby M., Marketing Analytics, Jak skutecznie korzystać ze statystyk, analiz, modeli i big data w marketingu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019

-Królewski J., Rybiński K., Algokracja. Jak i dlaczego sztuczna inteligencja zmienia wszystko?, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023

-Sroka K., Marketing i analityka biznesowa dla początkujących. Poznaj najważniejsze narzędzia i wykorzystaj ich możliwości, Helion / onepress.pl, Gliwice 2023

-Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2022

-Zwingman T., Analityka biznesowa wspomagana sztuczną inteligencją. Ulepszanie prognoz i podejmowania decyzji za pomocą uczenia maszynowego, Promise, Warszawa 2023

Literatura uzupełniająca:

-Mansurali A., Jeyanthi P. M., Marketing Analytics. A Machine Learning Approach, CRC Press. Taylor & Francis Group, Apple Academic Press, 2023

-Palmatier R.W., PetersenJ.A., Germann F., Marketing Analytics Based on First Principles, Bloomsbury Publishing Plc 2021

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W_1: Student zna podstawowe pojęcia związane z analityką marketingową.

W_2: Student jest świadomy roli, jaką odgrywa analityka marketingowa w biznesie.

W_3: Student wie, na czym polega wykorzystanie w praktyce analityki marketingowej.

W_3: Student zna podstawowe narzędzia analityki marketingowej.

Umiejętności:

U_1: Student potrafi właściwie dobierać źródła informacji i krytycznie analizować pozyskane dane.

U_2: Student potrafi dobrać i wykorzystać optymalne narzędzia analityki marketingowej do rozwiązywania konkretnych problemów marketingowych.

Kompetencje społeczne:

K_1: Student potrafi pracować w zespole.

K_2: Student jest przygotowany do działania w sposób przedsiębiorczy.

K_3: Student jest gotów do krytycznej oceny działań marketingowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Robert Lembrych-Furtak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Marouen Mosbah
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-b5331d677 (2024-12-19)