Strategie marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-Z-2S-ZW.1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Strategie marketingowe |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.kampus.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość zagadnień z zakresu podstaw marketingu |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): - wykład 30h - ćwiczenia 30h Łącznie: 60h/ 3 ECTS Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): studiowanie literatury 30h/ 1 ECTS przygotowanie się do zaliczenia wykładu 30h/ 1 ECTS przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 30h/1 ECTS Łącznie: 90h/3 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Test końcowy. W teście dominują pytania wielokrotnego wyboru. Jest tylko jedno dozwolone podejście. Do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie co najmniej 50% możliwych do zdobycia punktów. Należy pamiętać, że zaznaczenie niewłaściwej odpowiedzi może generować ujemne wartości punktów. Test zamieszczony jest na Wirtualnym Kampusie UMCS. Informacje o kodzie dostępu do testu zostaną przesłane studentom na tydzień przed terminem jego przeprowadzenia. |
Pełny opis: |
Problematyka strategii marketingowych, ich wyboru oraz kształtowania obejmuje obszerny zakres zjawisk i procesów decyzji zarządczych. Wynika to zarówno z natury marketingu, jak i z mechanizmów pozyskiwania informacji oraz konieczności podejmowania decyzji w warunkach ograniczeń możliwości wyboru. Na wykładzie studenci dowiedzą się o kształtowaniu wartości w biznesie, istocie strategii, komunikacji strategii, marketingu strategicznym oraz najważniejszych strategiach marketingowych, ich elementach oraz sposobach i mechanizmach kształtowania strategii. Pamiętajmy, że marketing jest zbyt ważny, by pozostawić go wyłącznie specjalistom od marketingu. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa • Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2017, • B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski, Zarządzanie wartością klienta, Poltext, Warszawa 2010, • G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009, • T. Woźniak, Marketing strategiczny, skrypt, Francuski Instytut Gospodarki, Warszawa 2010, • I. Penc-Pietrzak, Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo PSB, Kraków 2000. Literatura uzupełniająca • G. Baran, Marketing współtworzenia wartości z klientem, Uniwersytet Jagieloński, Kraków 2013, • A. Osterwalder, Y.Pigneur, Projektowanie propozycji wartości, HBRP 2014, • M. E. Porter, Strategia konkurencji, MT Biznes, Warszawa 2010, • K. Murray, Język liderów, JS&Co Dom Wydawniczy, Warszawa Łódź 2014, • T.J. Dąbrowski, Reputacja przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer, Kraków 2010, • H. Mruk (red), Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa 2004, • R.B. Adler, L.B. Rosenfeld, R.F. Proctor II, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, REBIS, Poznań 2014, • Artykuły Harvard Business Review Polska, ICAN Management Review |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1: ma podstawową wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych W2: zna podstawowe więzi społeczne, ekonomiczne oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania konsumenta, pracownika, przedsiębiorcy W3: posiada podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie gospodarującym oraz identyfikuje relacje między podmiotami gospodarczymi a innymi instytucjami społecznymi tworzącymi ich otoczenie w skali krajowej i międzynarodowej Umiejętności: U1: potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze U2: potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do dokonywania obserwacji zjawisk i procesów w przedsiębiorstwie i gospodarce narodowej U3: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną do identyfikacji zasad funkcjonowania organizacji Kompetencje społeczne: K1: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego K2: potrafi współdziałać i pracować w zespołach, organizacjach i instytucjach, pełniąc w nich różne role K3: potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT W
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ilona Lipowska | |
Prowadzący grup: | Kalina Grzesiuk, Ilona Lipowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN W
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kalina Grzesiuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.