Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-Z-2S-ZW.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategie marketingowe
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.kampus.umcs.pl
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość zagadnień z zakresu podstaw marketingu

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

- wykład 30h

- ćwiczenia 30h

Łącznie: 60h/ 3 ECTS


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

studiowanie literatury 30h/ 1 ECTS

przygotowanie się do zaliczenia wykładu 30h/ 1 ECTS

przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń 30h/1 ECTS

Łącznie: 90h/3 ECTS



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Test końcowy.


W teście dominują pytania wielokrotnego wyboru. Jest tylko jedno dozwolone podejście. Do zaliczenia przedmiotu wymagane jest uzyskanie co najmniej 50% możliwych do zdobycia punktów. Należy pamiętać, że zaznaczenie niewłaściwej odpowiedzi może generować ujemne wartości punktów.


Test zamieszczony jest na Wirtualnym Kampusie UMCS. Informacje o kodzie dostępu do testu zostaną przesłane studentom na tydzień przed terminem jego przeprowadzenia.

Pełny opis:

Problematyka strategii marketingowych, ich wyboru oraz kształtowania obejmuje obszerny zakres zjawisk i procesów decyzji zarządczych. Wynika to zarówno z natury marketingu, jak i z mechanizmów pozyskiwania informacji oraz konieczności podejmowania decyzji w warunkach ograniczeń możliwości wyboru. Na wykładzie studenci dowiedzą się o kształtowaniu wartości w biznesie, istocie strategii, komunikacji strategii, marketingu strategicznym oraz najważniejszych strategiach marketingowych, ich elementach oraz sposobach i mechanizmach kształtowania strategii. Pamiętajmy, że marketing jest zbyt ważny, by pozostawić go wyłącznie specjalistom od marketingu.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

• Ph. Kotler, K.L. Keller, Marketing, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2017,

• B. Dobiegała-Korona, T. Doligalski, Zarządzanie wartością klienta, Poltext, Warszawa 2010,

• G. Gierszewska, M. Romanowska, Analiza strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2009,

• T. Woźniak, Marketing strategiczny, skrypt, Francuski Instytut Gospodarki, Warszawa 2010,

• I. Penc-Pietrzak, Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo PSB, Kraków 2000.

Literatura uzupełniająca

• G. Baran, Marketing współtworzenia wartości z klientem, Uniwersytet Jagieloński, Kraków 2013,

• A. Osterwalder, Y.Pigneur, Projektowanie propozycji wartości, HBRP 2014,

• M. E. Porter, Strategia konkurencji, MT Biznes, Warszawa 2010,

• K. Murray, Język liderów, JS&Co Dom Wydawniczy, Warszawa Łódź 2014,

• T.J. Dąbrowski, Reputacja przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer, Kraków 2010,

• H. Mruk (red), Komunikowanie się w marketingu, PWE, Warszawa 2004,

• R.B. Adler, L.B. Rosenfeld, R.F. Proctor II, Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się, REBIS, Poznań 2014,

• Artykuły Harvard Business Review Polska, ICAN Management Review

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: ma podstawową wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu, rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych

W2: zna podstawowe więzi społeczne, ekonomiczne oraz podstawowe mechanizmy oddziałujące na zachowania konsumenta, pracownika, przedsiębiorcy

W3: posiada podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie gospodarującym oraz identyfikuje relacje między podmiotami gospodarczymi a innymi instytucjami społecznymi tworzącymi ich otoczenie w skali krajowej i międzynarodowej

Umiejętności:

U1: potrafi dostrzegać i prawidłowo interpretować zjawiska społeczno-gospodarcze

U2: potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną do dokonywania obserwacji zjawisk i procesów w przedsiębiorstwie i gospodarce narodowej

U3: potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną do identyfikacji zasad funkcjonowania organizacji

Kompetencje społeczne:

K1: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego

K2: potrafi współdziałać i pracować w zespołach, organizacjach i instytucjach, pełniąc w nich różne role

K3: potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Ilona Lipowska
Prowadzący grup: Kalina Grzesiuk, Ilona Lipowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Kalina Grzesiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)