Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie linią produktów

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-Z-LS-MEP.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie linią produktów
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6ddf753571b04f009cfdc5cefd0254da%40thread.tacv2/conversations?groupId=d748f952-6803-440d-b59f-25c67c938d61&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw marketingu.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 30 godz. / 1 ECTS

- wykład 15 godz. / 0,5 ECTS

- ćwiczenia 15 godz. / 0,5 ECTS

b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

- przygotowanie do ćwiczeń 22,5 godz. / 1 ECTS

- przygotowanie do zaliczenia pisemnego 22,5 godz. / 1 ECTS


Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu: 75 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 3 ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Końcowe zaliczenie pisemne.

Analiza przypadku w grupach.

Aktywność na zajęciach, dyskusja dydaktyczna.





Pełny opis:

W ramach asortymentu firmy wyróżnia się linie produktowe. Linia produktów to blisko powiązane ze sobą produkty. produkty w linii mogą być powiązane np. podobnym sposobem działania, podobną technologią, podobnym przedziałem cenowym, itp. Zarządzanie linią produktów obejmuje zestaw działań wykonywanych z zamiarem osiągnięcia właściwych relacji wewnątrz linii.

Skuteczne zarządzanie linią pomaga osiągnąć cele firmy, zarówno krótko-, jak i długookresowe (np. określony zysk, udział w rynku itp.).

Cele te osiągane są dzięki lepszemu zaspokajaniu potrzeb konsumentów.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Gorchels L., Zarządzanie produktem. Od badań i rozwoju do budżetowania reklamy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007

Kall J., Hajdas M., Zarządzanie portfelem marek, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010

Literatura uzupełniająca:

Borusiak B. Merchandising, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2009

Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 (http://han.bg.umcs.edu.pl/han/ibuk/https/libra.ibuk.pl/reader/zarzadzanie-marka-jacek-kall-ryszard-kleczek-210284)

Keller K.L., Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki - budowanie mierzenie i zarządzanie, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2016

O'Connor P.J., The Profound Impact of Product Line Strategy: Your Guide to Highly Productive Innovation and Product Management, Advantage NPD, 2018

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W_1: Student rozumie istotę i znacznie zarządzania asortymentem, w tym linią produktów.

W_2: Student zna cechy linii produktów.

W_3: Student wie, na czym polega zarządzanie linią produktów.

W_4: Student jest świadomy roli jaką pełnią innowacje asortymentowe.

Umiejętności:

U_1: Student potrafi przeprowadzić analizę asortymentu.

U_2: Student potrafi zmodyfikować długość linii produktów.

U_3: Student potrafi przeprowadzić audyt portfela marek.

Kompetencje społeczne:

K_1: Student potrafi pracować w zespole.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Lembrych-Furtak
Prowadzący grup: Robert Lembrych-Furtak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Lembrych-Furtak
Prowadzący grup: Robert Lembrych-Furtak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)