Zarządzanie linią produktów
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-Z-LS-MEP.4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie linią produktów |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a6ddf753571b04f009cfdc5cefd0254da%40thread.tacv2/conversations?groupId=d748f952-6803-440d-b59f-25c67c938d61&tenantId=80dbd34a-9b20-490b-ac49-035af103ab2b |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw marketingu. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 30 godz. / 1 ECTS - wykład 15 godz. / 0,5 ECTS - ćwiczenia 15 godz. / 0,5 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - przygotowanie do ćwiczeń 22,5 godz. / 1 ECTS - przygotowanie do zaliczenia pisemnego 22,5 godz. / 1 ECTS Sumaryczna liczba godzin dla przedmiotu: 75 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 3 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Końcowe zaliczenie pisemne. Analiza przypadku w grupach. Aktywność na zajęciach, dyskusja dydaktyczna. |
Pełny opis: |
W ramach asortymentu firmy wyróżnia się linie produktowe. Linia produktów to blisko powiązane ze sobą produkty. produkty w linii mogą być powiązane np. podobnym sposobem działania, podobną technologią, podobnym przedziałem cenowym, itp. Zarządzanie linią produktów obejmuje zestaw działań wykonywanych z zamiarem osiągnięcia właściwych relacji wewnątrz linii. Skuteczne zarządzanie linią pomaga osiągnąć cele firmy, zarówno krótko-, jak i długookresowe (np. określony zysk, udział w rynku itp.). Cele te osiągane są dzięki lepszemu zaspokajaniu potrzeb konsumentów. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Gorchels L., Zarządzanie produktem. Od badań i rozwoju do budżetowania reklamy, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007 Kall J., Hajdas M., Zarządzanie portfelem marek, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2010 Literatura uzupełniająca: Borusiak B. Merchandising, Wydawnictwo UE w Poznaniu, Poznań 2009 Kall J., Kłeczek R., Sagan A., Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006 (http://han.bg.umcs.edu.pl/han/ibuk/https/libra.ibuk.pl/reader/zarzadzanie-marka-jacek-kall-ryszard-kleczek-210284) Keller K.L., Strategiczne zarządzanie marką. Kapitał marki - budowanie mierzenie i zarządzanie, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa 2016 O'Connor P.J., The Profound Impact of Product Line Strategy: Your Guide to Highly Productive Innovation and Product Management, Advantage NPD, 2018 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W_1: Student rozumie istotę i znacznie zarządzania asortymentem, w tym linią produktów. W_2: Student zna cechy linii produktów. W_3: Student wie, na czym polega zarządzanie linią produktów. W_4: Student jest świadomy roli jaką pełnią innowacje asortymentowe. Umiejętności: U_1: Student potrafi przeprowadzić analizę asortymentu. U_2: Student potrafi zmodyfikować długość linii produktów. U_3: Student potrafi przeprowadzić audyt portfela marek. Kompetencje społeczne: K_1: Student potrafi pracować w zespole. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ W
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Lembrych-Furtak | |
Prowadzący grup: | Robert Lembrych-Furtak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT W
CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Lembrych-Furtak | |
Prowadzący grup: | Robert Lembrych-Furtak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.