Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | E-Z-LS-O.20 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0414) Marketing i reklama
|
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=16438 |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw mikroekonomii |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): łącznie: 60 godz. / 3 ECTS - wykład 30 godz. / 2 ECTS - ćwiczenia 30 godz. / 1 ECTS b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): łącznie: 60 godz. / 2 ECTS - przygotowanie do ćwiczeń i zaliczenia 20 godz. / 1 ECTS - przygotowanie do egzaminu pisemnego 40 godz. / 1 ECTS Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 120 godz. Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 5 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin pisemny Zaliczenie ćwiczeń na podstawie kolokwium. Analiza przypadku w grupach |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z istotą marketingowej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Ph. Kotler., K.L. Keller, Marketing, Rebis, Warszawa 2020 lub 2012. G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, 2012. K.L. Keller, Strategiczne zarzadzanie marką, Oficyna a WoltersKluwer business, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowe, modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2013, E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017. R. Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka, Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 2001. Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, WoltersKluwer Polska, Warszawa 2011 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: K_W01 - charakter nauk o zarządzaniu i jakości oraz ich miejsce wśród innych dyscyplin K_W06 - 6 standardowe metody i narzędzia pozyskiwania, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych K_W04 - zasady działania organizacji gospodarczych i społecznych w wymiarze regionalnym, krajowym, europejskim i globalnym oraz relacje zachodzące między nimi K_W11 - wpływ digitalizacji na funkcjonowanie współczesnej gospodarki i organizacji działających w jej ramach Umiejętności: KU_03 - rozstrzygać dylematy związane z zarządzaniem organizacjami K_U01 - wykorzystywać nabytą wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów w organizacjach i ich otoczeniu oraz wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, dokonywanie ich oceny oraz krytycznej analizy i syntezy K_U04 - komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii, przygotowywać prezentacje oraz prace pisemne dotyczące problemów związanych z funkcjonowaniem organizacji i zarządzaniem nimi Kompetencje społeczne: K_K01 - krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz ciągłego doskonalenia zawodowego i rozwoju osobistego K_K06 - odpowiedzialnego pełnienia ról w zespołach, organizacjach i instytucjach K_K08 - postępowania w sposób profesjonalny |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT W
ŚR CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Lipowski | |
Prowadzący grup: | Anna Głowacz, Marcin Lipowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN CW
CW
WT CW
ŚR CZ W
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Lipowski | |
Prowadzący grup: | Anna Głowacz, Marcin Lipowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.