Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: E-Z-LS-O.20
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0414) Marketing i reklama Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=16438
Punkty ECTS i inne: 5.00 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstaw mikroekonomii

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

łącznie: 60 godz. / 3 ECTS

- wykład 30 godz. / 2 ECTS

- ćwiczenia 30 godz. / 1 ECTS

b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

łącznie: 60 godz. / 2 ECTS

- przygotowanie do ćwiczeń i zaliczenia 20 godz. / 1 ECTS

- przygotowanie do egzaminu pisemnego 40 godz. / 1 ECTS

Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 120 godz.

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 5 ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin pisemny

Zaliczenie ćwiczeń na podstawie kolokwium.

Analiza przypadku w grupach


Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z istotą marketingowej koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Ph. Kotler., K.L. Keller, Marketing, Rebis, Warszawa 2020 lub 2012.

G. Armstrong, Ph. Kotler, Marketing. Wprowadzenie, Oficyna a Wolters Kluwer business, 2012.

K.L. Keller, Strategiczne zarzadzanie marką, Oficyna a WoltersKluwer business, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

J.W. Wiktor, Komunikacja marketingowe, modele, struktury, formy przekazu, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 2013,

E. Michalski, Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017.

R. Kłeczek, W. Kowal, J. Woźniczka, Strategiczne planowanie marketingowe, PWE, Warszawa 2001.

Wskaźniki marketingowe, red. R. Kozielski, WoltersKluwer Polska, Warszawa 2011

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W01 - charakter nauk o zarządzaniu i jakości oraz ich miejsce wśród innych dyscyplin

K_W06 - 6 standardowe metody i narzędzia pozyskiwania, analizy i prezentacji danych ekonomicznych i społecznych

K_W04 - zasady działania organizacji gospodarczych i społecznych w wymiarze regionalnym, krajowym, europejskim i globalnym oraz relacje

zachodzące między nimi

K_W11 - wpływ digitalizacji na funkcjonowanie współczesnej gospodarki i organizacji działających w jej ramach

Umiejętności:

KU_03 - rozstrzygać dylematy związane z zarządzaniem organizacjami

K_U01 - wykorzystywać nabytą wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów w organizacjach i ich otoczeniu

oraz wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących,

dokonywanie ich oceny oraz krytycznej analizy i syntezy

K_U04 - komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii, przygotowywać prezentacje oraz prace pisemne dotyczące problemów

związanych z funkcjonowaniem organizacji i zarządzaniem nimi

Kompetencje społeczne:

K_K01 - krytycznej samooceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz ciągłego doskonalenia zawodowego i rozwoju osobistego

K_K06 - odpowiedzialnego pełnienia ról w zespołach, organizacjach i instytucjach

K_K08 - postępowania w sposób profesjonalny

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Lipowski
Prowadzący grup: Anna Głowacz, Marcin Lipowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Lipowski
Prowadzący grup: Anna Głowacz, Marcin Lipowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)