Analiza danych w badaniach społecznych online
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-AD-24L(fakultet) |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza danych w badaniach społecznych online |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 30 h, 1 ECTS Konsultacje i zaliczenie Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury Przygotowanie się do zaliczenia Łączna liczba godzin niekontaktowych Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Student lub studentka pracuje podczas zajęć rozwiązując poszczególne problemy. Liczy się jakość rozwiązania. Danego problemu. 1. Zajęcia są zaliczane na podstawie punktacji. Maksymalnie można otrzymać 30 pkt. Każdy student na jednych zajęciach może uzyskać od 0 do 2 pkt., z czego jeden pkt. za obecność a drugi za pracę podczas zajęć. Nieobecności usprawiedliwione będą uwzględniane. 2. Kryteria oceniania: 2.0 - od 0 do 15 pkt., 3.0 - od 16 do 18 pkt., 3.5 - od 19 do 21 pkt. 4.0 - od 22 do 24 pkt., 4.5 - od 25 do 27 pkt. 5.0 - od 28 do 30 pkt. |
Pełny opis: |
Zakres tematów: 1. Wprowadzenie do badania społeczności online i roli analizy danych w tym kontekście. 2. Omówienie podstawowych technik analizy danych społecznych online oraz wprowadzenie do programu IBM SPSS. 3. Przegląd różnych typów danych w badaniach społecznych online i ich charakterystyk (dane demograficzne, dane behawioralne, dane tekstowe itp.). 4. Zagadnienia związane z doborem próby badawczej w badaniach społecznych online oraz techniki próbkowania. 5. Analiza zalet i wad ankiety internetowej jako narzędzia badawczego w badaniach społecznych online. 6. Techniki zbierania danych w badaniach społecznych online: ankiety online, eksperymenty online, obserwacje wirtualne, analiza zawartości, metody analizy sieci społecznych itp. 7. Badanie różnych grup respondentów w kontekście badania społeczności online: młodzież, pracownicy, klienci, członkowie różnych organizacji. 8. Wykorzystanie Internetu do badań ilościowych: przegląd metodologii, projektowanie badania, gromadzenie danych i analiza w programie IBM SPSS. 9. Wykorzystanie Internetu do badań jakościowych: przegląd metodologii, projektowanie badania, gromadzenie danych i analiza. 10. Porównanie badań w Internecie i badań przez Internet: różnice, zalety i ograniczenia. 11. Analiza braków danych w badaniach online i techniki radzenia sobie z tym problemem. 12. Zastosowanie analizy danych w programie IBM SPSS w badaniach społecznych online. 13. Interpretacja wyników analizy danych społecznych online i formułowanie wniosków. 14. Etyka i prywatność w badaniach społecznych online: omówienie zagadnień związanych z ochroną danych i zgody respondentów. 15. Projekt badawczy: studenci realizują własny projekt badawczy, obejmujący projektowanie badania, zbieranie danych, analizę i interpretację wyników przy wykorzystaniu programu IBM SPSS i metodologii badawczych w kontekście społeczności online. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Siuda Piotr red. Metody badań online. Wydawnictwo Naukowe Katedra. Literatura uzupełniająca: 1. Callegaro, Mario, Katja Lozar Manfreda, and Vasja Vehovar. Web Survey Methodology. Sage Publications Ltd, 2015. 2. Dillman, Don, Jolene Smyth, and Leah Christian. Internet, Mail, and Mixed-mode Surveys. New York: Wiley, 2009. 3. Groves, R.M., Fowler, F.J., Jr., Couper, M.P., Lepkowski, J.M., Singer, E., and 4. Tourangeau, R., Survey Methodology. New York: John Wiley, 2004. 5. Toepoel, Vera. Doing Surveys Online. Sage Publications Ltd, 2015. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. K_W01 w zaawansowanym stopniu terminologię, stanowiska i specyfikę metodologiczną filozofii, socjologii, psychologii i innych dyscyplin P6U_W 2. K_W11 podstawowe zasady efektywnego używania najnowszych technologii informatycznych w inicjowaniu, rozwijaniu i wspieraniu różnych form kreatywności. P6U_W Umiejętności: 1. K_U01 formułować, analizować, syntetyzować oraz rozwiązywać złożone problemy życia społecznego, w różnych jego obszarach, posługując się narzędziami z zakresu filozofii, socjologii, psychologii oraz właściwie dobierać i oceniać informacje, metody, narzędzia ich rozwiązywania, także w warunkach nietypowych i nie w pełni przewidywalnych P6U_U 2. K_U04 brać efektywny udział w debatach, przedstawiać różne stanowiska i poglądy, spójnie i logicznie argumentować, wyciągać wnioski oraz oceniać różne koncepcje i rozwiązania dotyczące różnych form kreatywności indywidualnej i społecznej P6U_U Kompetencje społeczne: 1. K_K03 aktywnego udziału w różnego zakresu oddolnych inicjatywach społecznych, z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi teoretycznych i praktycznych, a także do partycypacji w innych działaniach służących rozpoznaniu i realizacji różnych form interesu publicznego P6U_K |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Dyczewski | |
Prowadzący grup: | Błażej Dyczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.