Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Philosophy as Therapy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-ER.24
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Philosophy as Therapy
Jednostka: Wydział Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

1) Praktyka filozoficzna z perspektywy historycznej

2) Współczesne aspekty doradztwa filozoficznego

3) Wybrane koncepcje praktyki filozoficznej

4) Doradztwo filozoficzne a psychoterapia

5) Naukowe podstawy doradztwa filozoficznego

6) Diagnoza filozoficzna w doradztwie

7) Doradztwo filozoficzne, tutoring, coaching i mentoring

8) Doradztwo a procesy decyzyjne

9) Praktyka filozoficzna a filozofia wschodu

10) Praktyka filozoficzna a psychopatologia

11) Doradztwo filozoficzne w ujęciu dialogicznym

12) Somatoestetyka

13) Praktyka oparta na wartościach

14) Doradztwo filozoficzne w ogniu krytyki

15) Wybrane techniki

Literatura: (tylko po angielsku)

Cohen, Elliot D. (2016). Logic-Based Therapy and Everyday Emotions: A Case Based Approach, Lexington Books Cohen, Elliot D. Philosophical Principles of Logic-Based Therapy (http://society-for-philosophy-inpractice.org/journal/pdf/6-1%20027%20Cohen%20-%20Logic-Based.pdf) Curnow, T. Wisdom and Philosophy, Practical Philosophy, 3(1), 2000 Lacovou, S. & Karen Weisel-Dixon. (2015). Existential Therapy: 100 Key Points and Techniques, Routledge Lahav, Ran. (2016). Stepping Out of Plato’s Cave: Philosophical Counseling, Philosophical Practice and Self-Transformation, Loyev Books, 2nd edition. Lahav, Ran. What is Philosophical in Philosophical Counselling?. Journal of Applied Philosophy, vol. 13, No. 3, pp. 259-278, 1996. Lahav, Ran. Philosophical Counselling as a Quest for Wisdom, Practical Philosophy, 4(1), 2001 Lebon, Tim. (2001). Wise Therapy, London: Continuum Lebon, Tim. Philosophical Counseling: An Introduction (First published in Thinking Through Dialogue: Essays on Philosophy in Practice, Curnow. T (ed) 1999 Raabe, Peter B. (2000). Philosophical Counseling—Theory and Practice, Praeger Publishers Inc. Sartre, J. P. (1993). Being and Nothingness, Simon and Schuster Sartre, J. P. (2007). Existentialism is a Humanism, Yale University Press. Sulavikova B. Key Concepts in Philosophical Counselling. Human Affairs, 24, 574-583, 201

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1, zna i rozumie terminologię związaną z doradztwem filozoficznym i praktyką filozoficzną

Filozofa stopień I: K_W02

Filozofia stopień II: K_W03

Kreatywność społeczna: K_W02

W2, zna w i rozumie zagadnienia związane z z doradztwem filozoficznym i praktyką filozoficzną

Filozofia stopień I: K_W04

Filozofia stopień II: K_W05

Kreatywność społeczna: K_W02

Umiejętności:

U1, potrafi rozpoznawać złożone uwarunkowania i konteksty doradztwa filozoficznego i praktyki filozoficznej.

Filozofia stopień I: K_U08

Filozofia stopień II: K_U01

Kreatywność społeczna: K_U02

U2, potrafi podjąć się złożonej analizy interdyscyplinarnej problematyki związanej z doradztwem filozoficznym i praktyką filozoficzną oraz wskazywać narzędzia badawcze użyteczne do podejmowania dociekań nad ich dynamiką.

Filozofia stopień I: K_U04

Filozofia stopień II: K_U04

Kreatywność społeczna: K_U01, K_U02

Kompetencje społeczne:

K1, jest gotów do uświadamiania sobie roli wartości w nauce i i obszarach społecznej praktyki

K2, jest świadom społecznej konsekwencji własnych wyborów

Filozofia stopień I: K_K02

Filozofia stopień II: K_K02

Kreatywność społeczna: K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Kapusta
Prowadzący grup: Andrzej Kapusta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Kapusta
Prowadzący grup: Andrzej Kapusta
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)