Kontakty z mediami (przedmiot praktyczny)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-EU.24 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kontakty z mediami (przedmiot praktyczny) |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | - podstawowa wiedza w zakresie komunikowania społecznego i mediów zdobyta w trakcie studiów - umiejętność korzystania z różnych źródeł i wyszukiwania informacji - umiejętność pracy samodzielnej i pracy w grupie - umiejętność jasnej i zrozumiałej prezentacji posiadanej wiedzy |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: (godziny kontaktowe przewidziane w planie studiów, godziny konsultacji indywidualnych): 30,0 - Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do zaliczenia przedmiotu: przygotowanie notatek, pisanie prac, czytanie literatury, itp.: 15,0 - Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 15,0 Suma: 60,0 (1 punkt ECTS odpowiada 30 godzinom pracy studenta) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Rozwiązywanie zadań problemowych Case study Prezentacja multimedialna indywidualna Praca zaliczeniowa Aktywność |
Pełny opis: |
Celem kursu jest wprowadzenie studentów w problematykę socjologicznej analizy funkcjonowania mediów masowych, ich roli oraz form oddziaływania na życie społeczne. W zakresie wiedzy student powinien opanować kluczowe terminy i problemy z omawianego obszaru oraz znać podstawowe koncepcje teoretyczne. W kontekście umiejętności słuchacz powinien z perspektywy socjologii poprawnie omawiać i analizować zagadnienia z związane z rynkiem mediów masowych. W zakresie postaw studenta charakteryzować powinno wyczulenie na etyczną stronę przekazów medialnych oraz konsekwencji ich oddziaływania. |
Literatura: |
Fiske J.: Wprowadzenie do badań nad komunikowaniem. Wrocław: Astrum 1999 Goban-Klas T.: Media i komunikowanie masowe. Warszawa: PWN 2015 Maigret E.: Socjologia komunikacji i mediów. Warszawa: Oficyna Naukowa 2012 McQuail D.: Teoria komunikowania masowego. Warszawa: PWN 2007 Sorlin P.: Mass media. Wrocław: Wydawnictwo Astrum 2001. Van Dijk J.: Społeczne aspekty nowych mediów. Warszawa: PWN 2010 |
Efekty uczenia się: |
W1: Student ma pogłębioną wiedzę na temat roli mediów i ich wpływu na życie społeczne W2: Student zdobywa wiedzę z zakresu rozpoznawania i rozumienia znaczenia oraz wpływu czynników społecznych na współczesne media U1: Student potrafi dobrać odpowiednią perspektywę teoretyczną do analizy wybranych problemów z dziedziny komunikacji masowej U2: Student posiada umiejętność pogłębionego rozumienia, analizowania i oceny zjawisk społecznych poprzez pryzmat oddziaływania na społeczeństwo tradycyjnych i nowych mediów K1: Student wykazuje się postawą świadczącą o umiejętności krytycznego myślenia i analizowania faktów społecznych (faktów medialnych) K2: Student jest przygotowany do przyjęcia odpowiedzialności za powierzone mu zadania |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Szcześniak | |
Prowadzący grup: | Karolina Szcześniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Szcześniak | |
Prowadzący grup: | Karolina Szcześniak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.