Project implementation and management
General data
Course ID: | F-EU.42 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Project implementation and management |
Name in Polish: | Realizacja i zarządzanie projektem |
Organizational unit: | (in Polish) Instytut Socjologii |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Requirements: | (in Polish) Wiedza z zakresu podstaw przedsiębiorczości. |
Verification method of learning outcomes: | (in Polish) Zaliczenie pisemne |
Full description: |
(in Polish) Ogólnym celem kursu jest przygotowanie studentów jako przyszłych pracowników różnych instytucji publicznych i III sektora w celu zlokalizowania i ubiegać się o fundusze UE oraz kolejnych dotacji z fundacji lub. Konkretne cele: • Prezentacja potencjalnych źródeł finansowania projektów. Zapoznanie studentów z możliwości złożenia wniosku oraz pozyskiwania środków z UE, jak i za granicą. • studenci szkoleniowe w pozyskiwaniu i zarządzaniu funduszami. • Praktyczne ćwiczenia w tworzeniu formularzy wniosków i zarządzania projektami. Metoda PCM. Zamierzone efekty kształcenia: 1. Wiedza: • Wiedza w rozróżnieniu różnych programach pozyskiwania zewnętrznych źródeł (np EFS, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, siódmego programu Network Swiss Contribution). Zwłaszcza jak zdefiniować Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki EFS: programy, działania, Poddziałanie działalności. • Umiejętności w definiowaniu problemów, głównego i celów szczegółowych. Wiedza dotycząca zamiany tych celów na wyniki i produktów projektu. • Wiedza o dokumentach strategicznych UE oraz zatrudnienie odpowiednich procedur realizacji projektu. 2. Kompetencje: • Umiejętności w poszukiwaniu środków zewnętrznych; projektowaniu i prezentowaniu formularz z wybranego programu Kapitał Ludzki. • Możliwość inicjowania, planowania, organizowania i realizacji przedsięwzięć projektowych. • Umiejętność określenia zakresu projektu, harmonogram i budżet realny. • Kompetencje w zakresie przygotowania wniosku dla projektu i wniosku o płatność. • Możliwość dostosowania harmonogramu projektu z budżetu projektu. • biegłości w analizie i interpretacji zmian w trakcie realizacji projektu. 3. Inne kompetencje (postawy): • Znajomość rodzajów projektów UE (na przykład partnerstwa ponadnarodowe, regionalne, projekty badawcze) • Świadomość beneficjentów projektu (na przykład zasady równości szans). • Uwaga na precyzyjne prowadzenie dokumentacji projektowej i poniższymi instrukcjami. |
Bibliography: |
(in Polish) Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Warszawa 2013. Walczak R., Podstawy zarządzania projektami. Metody i przykłady, Difin Tchórzewski S., Wdrażanie metody zarządzania projektami w organizacjach, ”Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie – Politechnika Śląska” 2005 Trocki M., Gruszcza B., Ogonek K., Zarządzanie projektami, Wyd. PWE Warszawa 2003 Shenhar A. J., Dvir D., Nowe spojrzenie na zarządzanie projektami, Wyd. APN Promise Warszawa 2008 Lessel W., Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt, Wyd. BC Edukacja Sp. z o.o. Warszawa 2008 Kerzner H., Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Wyd. Helion Gliwice 2005 Dąbrowski P., Kompendium wiedzy o zarządzaniu projektami, Wyd. MT&DC Warszawa 2003 o Drucker P., Praktyka zarządzania, Wyd. Nowoczesność Warszawa 1992, (Wyd. oryginalne 1954) Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Wyd. PWE S.A. Warszawa 2002 Bukłaha E., (2007), Inicjowanie, definiowanie i planowanie projektu, [w:] Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, M. Szwabe (red.), Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, s.13-76 |
Learning outcomes: |
(in Polish) 1. Wiedza: • Wiedza w rozróżnieniu różnych programach pozyskiwania zewnętrznych źródeł (np EFS, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, siódmego programu Network Swiss Contribution). Zwłaszcza jak zdefiniować Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki EFS: programy, działania • Umiejętności w definiowaniu problemów, głównego i celów szczegółowych. Wiedza dotycząca zamiany tych celów na wyniki i produktów projektu. • Wiedza o dokumentach strategicznych UE oraz zatrudnienie odpowiednich procedur realizacji projektu. 2. Kompetencje: • Umiejętności w poszukiwaniu środków zewnętrznych; projektowaniu i prezentowaniu formularz z wybranego programu Kapitał Ludzki. • Możliwość inicjowania, planowania, organizowania i realizacji przedsięwzięć projektowych. • Umiejętność określenia zakresu projektu, harmonogram i budżet realny. • Kompetencje w zakresie przygotowania wniosku dla projektu i wniosku o płatność. • Możliwość dostosowania harmonogramu projektu z budżetu projektu. • biegłości w analizie i interpretacji zmian w trakcie realizacji projektu. 3. Inne kompetencje (postawy): • Znajomość rodzajów projektów UE (na przykład partnerstwa ponadnarodowe, regionalne, projekty badawcze) • Świadomość beneficjentów projektu (na przykład zasady równości szans). • Uwaga na precyzyjne prowadzenie dokumentacji projektowej i poniższymi instrukcjami. |
Classes in period "Summer semestr 2022/2023" (past)
Time span: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Sylwia Guz | |
Group instructors: | Sylwia Guz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Sylwia Guz | |
Group instructors: | Sylwia Guz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by Maria Curie-Sklodowska University.