Realizacja i zarządzanie projektem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-EU.42 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Realizacja i zarządzanie projektem |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu podstaw przedsiębiorczości. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie pisemne |
Pełny opis: |
Ogólnym celem kursu jest przygotowanie studentów jako przyszłych pracowników różnych instytucji publicznych i III sektora w celu zlokalizowania i ubiegać się o fundusze UE oraz kolejnych dotacji z fundacji lub. Konkretne cele: • Prezentacja potencjalnych źródeł finansowania projektów. Zapoznanie studentów z możliwości złożenia wniosku oraz pozyskiwania środków z UE, jak i za granicą. • studenci szkoleniowe w pozyskiwaniu i zarządzaniu funduszami. • Praktyczne ćwiczenia w tworzeniu formularzy wniosków i zarządzania projektami. Metoda PCM. Zamierzone efekty kształcenia: 1. Wiedza: • Wiedza w rozróżnieniu różnych programach pozyskiwania zewnętrznych źródeł (np EFS, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, siódmego programu Network Swiss Contribution). Zwłaszcza jak zdefiniować Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki EFS: programy, działania, Poddziałanie działalności. • Umiejętności w definiowaniu problemów, głównego i celów szczegółowych. Wiedza dotycząca zamiany tych celów na wyniki i produktów projektu. • Wiedza o dokumentach strategicznych UE oraz zatrudnienie odpowiednich procedur realizacji projektu. 2. Kompetencje: • Umiejętności w poszukiwaniu środków zewnętrznych; projektowaniu i prezentowaniu formularz z wybranego programu Kapitał Ludzki. • Możliwość inicjowania, planowania, organizowania i realizacji przedsięwzięć projektowych. • Umiejętność określenia zakresu projektu, harmonogram i budżet realny. • Kompetencje w zakresie przygotowania wniosku dla projektu i wniosku o płatność. • Możliwość dostosowania harmonogramu projektu z budżetu projektu. • biegłości w analizie i interpretacji zmian w trakcie realizacji projektu. 3. Inne kompetencje (postawy): • Znajomość rodzajów projektów UE (na przykład partnerstwa ponadnarodowe, regionalne, projekty badawcze) • Świadomość beneficjentów projektu (na przykład zasady równości szans). • Uwaga na precyzyjne prowadzenie dokumentacji projektowej i poniższymi instrukcjami. |
Literatura: |
Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Warszawa 2013. Walczak R., Podstawy zarządzania projektami. Metody i przykłady, Difin Tchórzewski S., Wdrażanie metody zarządzania projektami w organizacjach, ”Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie – Politechnika Śląska” 2005 Trocki M., Gruszcza B., Ogonek K., Zarządzanie projektami, Wyd. PWE Warszawa 2003 Shenhar A. J., Dvir D., Nowe spojrzenie na zarządzanie projektami, Wyd. APN Promise Warszawa 2008 Lessel W., Zarządzanie projektem. Jak precyzyjnie zaplanować i wdrożyć projekt, Wyd. BC Edukacja Sp. z o.o. Warszawa 2008 Kerzner H., Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Wyd. Helion Gliwice 2005 Dąbrowski P., Kompendium wiedzy o zarządzaniu projektami, Wyd. MT&DC Warszawa 2003 o Drucker P., Praktyka zarządzania, Wyd. Nowoczesność Warszawa 1992, (Wyd. oryginalne 1954) Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, Wyd. PWE S.A. Warszawa 2002 Bukłaha E., (2007), Inicjowanie, definiowanie i planowanie projektu, [w:] Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, M. Szwabe (red.), Oficyna Wolters Kluwer, Warszawa, s.13-76 |
Efekty uczenia się: |
1. Wiedza: • Wiedza w rozróżnieniu różnych programach pozyskiwania zewnętrznych źródeł (np EFS, Norweskiego Mechanizmu Finansowego, siódmego programu Network Swiss Contribution). Zwłaszcza jak zdefiniować Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki EFS: programy, działania • Umiejętności w definiowaniu problemów, głównego i celów szczegółowych. Wiedza dotycząca zamiany tych celów na wyniki i produktów projektu. • Wiedza o dokumentach strategicznych UE oraz zatrudnienie odpowiednich procedur realizacji projektu. 2. Kompetencje: • Umiejętności w poszukiwaniu środków zewnętrznych; projektowaniu i prezentowaniu formularz z wybranego programu Kapitał Ludzki. • Możliwość inicjowania, planowania, organizowania i realizacji przedsięwzięć projektowych. • Umiejętność określenia zakresu projektu, harmonogram i budżet realny. • Kompetencje w zakresie przygotowania wniosku dla projektu i wniosku o płatność. • Możliwość dostosowania harmonogramu projektu z budżetu projektu. • biegłości w analizie i interpretacji zmian w trakcie realizacji projektu. 3. Inne kompetencje (postawy): • Znajomość rodzajów projektów UE (na przykład partnerstwa ponadnarodowe, regionalne, projekty badawcze) • Świadomość beneficjentów projektu (na przykład zasady równości szans). • Uwaga na precyzyjne prowadzenie dokumentacji projektowej i poniższymi instrukcjami. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Guz | |
Prowadzący grup: | Sylwia Guz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Guz | |
Prowadzący grup: | Sylwia Guz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.