Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Gospodarka wiedzy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-EU.46
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Gospodarka wiedzy
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Wykład 15 h, 1 ECTS

Konsultacje i zaliczenie 2 h,

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 17h

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,55


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do egzaminu 13

Łączna liczba godzin niekontaktowych 13

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 0.45


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1. Zaliczenie ustne

W2. Zaliczenie ustne

W6. Zaliczenie ustne

U1. Zaliczenie ustne

U4. Zaliczenie ustne

U7. Zaliczenie ustne

K1. Zaliczenie ustne

K3. Zaliczenie ustne

Pełny opis:

Zajęcia koncentrują się na gospodarce opartej na wiedzy, roli wiedzy w gospodarce. W toku wykładu omawiane są różne rodzaje wiedzy, a także procesy jej produkcji, reprodukcji, rozpowszechniania oraz zarządzania.

Literatura:

1. Foray, D. (2004). The Economics of Knowledge. MIT: Cambridge, Mass.

2. Zienkowski L. (2003). Wiedza a wzrost gospodarczy. Wyd. naukowe scholar: Warszawa.

3. Kukliński, A. (2001). Gospodarka oparta na wiedzy jako wyzwanie dla Polski XXI wieku (szkic memoriału). In A. Kukliński (Ed.). Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI wieku. Komitet Badań Naukowych: Warszwa.

4. Rosati, D. (2007), Wiedza a rozwój gospodarczy. In D. Rosati (Ed.). Gospodarka oparta na wiedzy. Aspekty międzynarodowe. Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego: Warszawa.

5. Skrzypek, E. (2011). Gospodarka oparta na wiedzy i jej wyznaczniki. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Społeczeństwo informacyjne – regionalne aspekty rozwoju, 23.

6. Madrak-Grochowska, M. (2015). The Knowledge-based Economy as a Stage in the Development of the Economy. Oeconomia Copernicana 6.

Efekty uczenia się:

W1. Student zna i rozumie znaczenie oraz specyfikę przedmiotową gospodarki wiedzy.

W2. Student zna i rozumie teorie oraz terminologię ogólną i szczegółową z zakresu gospodarki wiedzy.

W6. Student zna i rozumie podstawowe ekonomiczne uwarunkowania rozwoju wiedzy.

U1. Student potrafi analizować problemy badawcze z zakresu gospodarki wiedzy.

U4. Student potrafi przedstawić różne stanowiska i poglądy na temat relacji między gospodarką a wiedzą.

U7. Student potrafi przygotować spójne wypowiedzi ustne na temat problematyki gospodarki wiedzy.

K1. Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy z zakresu gospodarki wiedzy.

K3. Student jest gotów do uznania znaczenia wiedzy dla rozwoju gospodarki.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)