Gospodarka wiedzy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-EU.46 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gospodarka wiedzy |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Wykład 15 h, 1 ECTS Konsultacje i zaliczenie 2 h, Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 17h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,55 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do egzaminu 13 Łączna liczba godzin niekontaktowych 13 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 0.45 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1. Zaliczenie ustne W2. Zaliczenie ustne W6. Zaliczenie ustne U1. Zaliczenie ustne U4. Zaliczenie ustne U7. Zaliczenie ustne K1. Zaliczenie ustne K3. Zaliczenie ustne |
Pełny opis: |
Zajęcia koncentrują się na gospodarce opartej na wiedzy, roli wiedzy w gospodarce. W toku wykładu omawiane są różne rodzaje wiedzy, a także procesy jej produkcji, reprodukcji, rozpowszechniania oraz zarządzania. |
Literatura: |
1. Foray, D. (2004). The Economics of Knowledge. MIT: Cambridge, Mass. 2. Zienkowski L. (2003). Wiedza a wzrost gospodarczy. Wyd. naukowe scholar: Warszawa. 3. Kukliński, A. (2001). Gospodarka oparta na wiedzy jako wyzwanie dla Polski XXI wieku (szkic memoriału). In A. Kukliński (Ed.). Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI wieku. Komitet Badań Naukowych: Warszwa. 4. Rosati, D. (2007), Wiedza a rozwój gospodarczy. In D. Rosati (Ed.). Gospodarka oparta na wiedzy. Aspekty międzynarodowe. Oficyna Wydawnicza Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego: Warszawa. 5. Skrzypek, E. (2011). Gospodarka oparta na wiedzy i jej wyznaczniki. Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Społeczeństwo informacyjne – regionalne aspekty rozwoju, 23. 6. Madrak-Grochowska, M. (2015). The Knowledge-based Economy as a Stage in the Development of the Economy. Oeconomia Copernicana 6. |
Efekty uczenia się: |
W1. Student zna i rozumie znaczenie oraz specyfikę przedmiotową gospodarki wiedzy. W2. Student zna i rozumie teorie oraz terminologię ogólną i szczegółową z zakresu gospodarki wiedzy. W6. Student zna i rozumie podstawowe ekonomiczne uwarunkowania rozwoju wiedzy. U1. Student potrafi analizować problemy badawcze z zakresu gospodarki wiedzy. U4. Student potrafi przedstawić różne stanowiska i poglądy na temat relacji między gospodarką a wiedzą. U7. Student potrafi przygotować spójne wypowiedzi ustne na temat problematyki gospodarki wiedzy. K1. Student jest gotów do krytycznej oceny wiedzy z zakresu gospodarki wiedzy. K3. Student jest gotów do uznania znaczenia wiedzy dla rozwoju gospodarki. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.