Mediacje i negocjacje - przedmiot praktyczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-EU.8 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Mediacje i negocjacje - przedmiot praktyczny |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe 30, liczba punktów ECTS 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Praca zaliczeniowa |
Pełny opis: |
Negocjacje i mediacje to formy rozwiązywania konfliktu. Zajęcia "Mediacje i negocjacje" dostarczają podstawowej wiedzy i umiejętności w zakresie zasad i przebiegu tych procesów. Cele zajęć: Zdobycie teoretycznej i praktycznej wiedzy na temat mediacji i negocjacji Zdobycie umiejętności rozpoznawania obszarów, w których dochodzi do mediacji i negocjacji oraz rozumienie ich specyfiki Zdobycie zdolności do analizy struktury i procesu mediacji i negocjacji |
Literatura: |
Aronson E., Wilson T., i Akert R., Psychologia społeczna, tłum. A. Bezwińska, W. Domachowski, E. Hornowska, M. Kowalczyk, Z. Kowalik, i M. Zakrzewska, Zysk i S-ka, Poznań 1997. Bohner G., i Wanke M., Postawy i zachowanie, tłum. J. Radzicki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004. Cichobłaziński L., Techniki negocjacji i mediacji, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2008, Wyd. 2 popr. i uzup., Monografie / Politechnika Częstochowska, nr 145. Czerwiński K., Maliszewski W.J., i Nęcki Z., Komunikacja społeczna, negocjacje, edukacja: perspektywa wielu kultur, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2012, Komunikacja Społeczna w Edukacji. Hoły-Łuczaj M., Wybrane problemy metodologiczne studiów nad filozofią Martina Heideggera, „Hybris”, 2014, no 24. Kaczmarek B.L.J., Misterne gry w komunikację, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2009, Wyd. 2. Kita S., Praca socjalna w sytuacjach kryzysowych, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, Warszawa 2014, Nowa Praca Socjalna 15. Mądrzycki T., Psychologiczne prawidłowości kształtowania się postaw, Wydawnictwa szkolne i pedagogiczne, Warszawa 1977. Stadniczeńko S.L., Prawno-psychologiczne uwarunkowania mediacji i negocjacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2006. Strelau J., i Doliński D., Psychologia, podręcznik akademicki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2000, vol. II. |
Efekty uczenia się: |
zna i rozumie podstawowe pojęcia związane z problematyką mediacji i negocjacji potrafi formułować adekwatne propozycje i kontrpropozycje w procesach mediacji i negocjacji zna i potrafi zastosować techniki i strategie mediacji i negocjacji zna i rozumie znaczenie procesów psychicznych i psychospołecznych w przebiegu mediacji i negocjacji zna i potrafi wyeliminować najczęstsze błędy pojawiające się w procesach mediacji i negocjacji potrafi zaplanować proces mediacji i negocjacji potrafi zanalizować i krytycznie ocenić procesy mediacji i negocjacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Rynkiewicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Rynkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Rynkiewicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Rynkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.