Komunikacja interpersonalna(P)-7 ECTS-III sem.
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-EU.85 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja interpersonalna(P)-7 ECTS-III sem. |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Podstawowy kurs psychologii lub psychologii społecznej Umiejętność korzystania z systemu MSTeams |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Wykład: 30 Konwersatorium: 30 h Konsultacje indywidualne: 2 h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 50 h Aktywności dodatkowe: 10 h Przygotowanie do zaliczeń / egzaminów: 28 h Studiowanie literatury przedmiotu: 30 h Przygotowanie projektu: 30 h Łączna liczba godzin - 210. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie praktyczne- case study w formie wypowiedzi pisemnej, projekt realizowany indywidualnie oraz w grupach - W1, W2, U1, U2, K1 Egzamin: W1, W2, W3 Aktywność na zajęciach - W1, W2, K1, K2 Aktywnośći dodatkowe: U1, U2 |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie studentów z podstawami komunikowania się zarówno werbalnego, jak i niewerbalnego, ze szczególnym uwzględnieniem autoprezentacji. Przedstawienie uczestnikom kursu elementów procesu skutecznego argumentowania, krytykowania oraz przyjmowania krytyki. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i umiejętności twórczego podejścia do problemów w komunikacji interpersonalnej. |
Literatura: |
1. Cooper Pamela J. : Sprawne porozumiewanie się : 114 scenariuszy ćwiczeń z mówienia i słuchania / [tł. Agata Tomaszewska]. - Wyd. 4. - Warszawa : Wydaw. CODN, 2002. 2.S.P. Morreale, B.H. Spitzberg, J.K. Barge, Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, [tł. P. Izdebski, A. Jaworska, D. Kobylińska], Warszawa 2008, Wydawnictwo naukowe PWN 3. Dziewiecki Marek : Psychologia porozumiewania się. - Kielce : Wydaw. "JEDNOŚĆ", 2000 3. Etyka międzyludzkiej komunikacji / red. Jadwiga Puzynina; Tow. Nauk. Warszawskie. Komisja Kultura Słowa. - Warszawa : Wydaw. Nauk. "Semper", 1993 4. Sujak Elżbieta : ABC psychologii komunikacji. - Kraków : Wydawnictwo WAM, 2006 5. Rusinek Michał, Zalazińska Aneta : Retoryka podręczna czyli Jak wnikliwie słuchać i przekonująco mówić. - Kraków : Wydawnictwo Znak, 2005 . dodatkowo: DeVito, J. A. (2016). Interpersonal messages. (4th ed). Boston: Pearson |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student, który zaliczył przedmiot, potrafi: W 1. wymienić podstawowe zagadnienia z zakresu nauk o komunikacji W2. scharakteryzować psychologiczne uwarunkowania komunikacji interpersonalnej W3. opisać różne metody rozwiązywania konfliktu oraz sposoby prowadzenia negocjacji Umiejętności: Student, który zaliczył przedmiot, umie: U1. wykorzystania wiedzy do analizy sytuacji społecznych U2. stosowania uzyskanej wiedzy w sytuacjach społecznych U3. rozpoznawania własnego stylu komunikowania się i chęć pogłębiania zyskanych umiejętności Kompetencje społeczne: Student, który zaliczył przedmiot: U1. ma świadomość kulturowych uwarunkowań procesu komunikowania się U2. jest krytyczny wobec nieefektywnych sposobów komunikowania się U3. ma świadomość etycznych aspektów procesu komunikowania się |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.