Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Społeczna odpowiedzialność biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-FLZ.100
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Społeczna odpowiedzialność biznesu
Jednostka: Zakład Etyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela akademickiego

Wykład - 30 h, konwersatorium - 30 h, 2 ECTS

Konsultacje i egzamin 5 h

liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 65 h

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2,2


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Studiowanie literatury - 35 h

Przygotowanie się do egzaminu - 20 h

Łączna liczba godzin niekontaktowych 55

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,8


Sumaryczna liczba punktów dla modułu: ECTS 4

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, egzamin pisemny

W2, egzamin pisemny

U1, egzamin, udział w dyskusji

U2, udział w dyskusji

U3, udział w dyskusji

K1, udział w dyskusji

K2, udział w dyskusji


Pełny opis:

Celem przedmiotu jest analiza zasadności angażowania się firmy, przedsiębiorstwa w prospołeczną działalność, przegląd teorii przyczyniających się do powstania tej dziedziny wiedzy, typów odpowiedzialności przedsiębiorstwa względem społeczeństwa, ekonomicznych i prawnych aspektów społecznej odpowiedzialności firmy/przedsiębiorstwa. Poznawanie argumentów na rzecz tezy, iż zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, mogą mieć faktyczny wpływ na efektywność działalności gospodarczej tych organizacji oraz na ich innowacyjność. Odnajdywanie i analiza casusów „dobrych praktyk” w biznesie światowym i polskim.

Literatura:

• Żemigała Marcin: Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa. Warszawa: Wolters Kluwer Polska 2007.

• Gilbert Lenssen, N. Craig Smith, Odpowiedzialność biznesu. Teoria i praktyka, Wyd.Studio EMKA 2009.

• M.Rojek-Nowosielska, Nie tylko zysk.Odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstwa i strategie nowej generacji CRM, Personel i Zarządzanie, 24/2002.

• J.Jonker, A.Rudnicka, J. Reichel, Nowe horyzonty. Przewodnik po społecznej odpowiedzialności i rozwoju zrównoważonym, Centrum Strategii i Rozwoju IMPACT, Łódź 2011,

• J. Filek, Społeczna odpowiedzialność biznesu. Tylko moda czy nowy model prowadzenia działalności gospodarczej?,Warszawa 2006.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1, zna zasady, które bezpośrednio kształtują koncepcję odpowiedzialności przedsiębiorstwa/biznesu, zarówno na gruncie Zachodniej kultury biznesu,jak też w polskich realiach. K_W05 P6U_W P6S_WG, K_W07 P6U_W P6S_WG

W2, zna zasady tworzenia „dobrych praktyk” w odpowiedzialnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa K_W14 P6U_W P6S_WK

Umiejętności:

U1, potrafi dokonywać analizy krytycznej zagadnień społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa/biznesu K_U06 P6U_U P6S_UK

U2, posiada umiejętność sugerowania działań zwanych „dobrymi praktykami” w biznesie oraz przygotowania kampanii PR P6U_U P6S_UK

U3, posiada sprawność w kształtowaniu pozytywnego wizerunku firmy K_U05 P6U_U P6S_UK

Kompetencje społeczne:

K1, Nabywa dużą wrażliwość na relacje z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym przedsiębiorstwa K_K05 P6U_K, P6S_KR

K2, W sposób właściwy komunikuje się z otoczeniem, potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania z zakresu SOB K_U05 P6U_U P6S_UK, K_K06 P6U_K P6S_KO

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)