Aksjologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-FLZ.151 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Aksjologia |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 30 h, 1 ECTS Konsultacje i egzamin 15 h, Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 45 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 15 Przygotowywanie się do zajęć dydaktycznych 15 Przygotowanie się do egzaminu 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych 45 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, egzamin ustny W2, egzamin ustny W3, egzamin ustny U1, udział w dyskusji U2, udział w dyskusji U3, udział w dyskusji K1, udział w dyskusji K2, udział w dyskusji |
Pełny opis: |
Celem zajęć (wykładu) jest wprowadzenie studentów w problematykę historii aksjologii oraz terminologię współczesnej aksjologii zapoznanie z głównymi koncepcjami, dziedzinami i pojęciami aksjologii; |
Literatura: |
W. Stróżewski, Transcendentalia i wartości, [w:] tenże, Istnienie i wartośc, Kraków 1981. H. Buczyńska-Garewicz, Uczucia i rozum w świecie wartości, Wrocław 1975. J. Lipiec, Swiat wartości, Kraków 2001. L. Hostyński, Wartości utylitarne, Lublin 1998. F. Brentano, O źródle poznania moralnego, tł. Cz. Porębski, Warszawa 1989. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1, zna najważniejsze koncepcje aksjologiczne (neokantyzm, utylitaryzm, materialna etyka wartości, aksjologia polska i in.) K_W04; P7U_W; P7S_WG W2, w pogłębionym stopniu charakteryzuje stanowiska poruszające problematykę wartości oraz wartościowania z różnych okresów filozofii: starożytnej, średniowiecznej, nowożytnej i współczesnej K_W05; P7U_W; P7S_WG W3, posiada pogłębioną wiedzę na temat interdyscyplinarnego charakteru zagadnień aksjologicznych: moralnego, estetycznego, poznawczego, ekonomicznego, religijnego K_W08, K_W14; P7U_W; P7S_WG; P7S_WK Umiejętności: U1, potrafi ustalać miejsce wartości utylitarnych w kontekście wybranych hierarchii wartości oraz zaproponować i uzasadniać własną hierarchię wartości K_U01; P7U_U; P7S_UW U2, potrafi diagnozować i omawiać wybrane problemy współczesnych konfliktów kulturowych o podłożu aksjologicznym K_U04; P7U_U; P7S_UW; P7S_UO U3, potrafi zająć merytoryczne stanowisko w dyskusji poświęconej zagadnieniom teorii wartości, a w szczególności wartościowania K_U14; P7U_U; P7S_UK Kompetencje społeczne: K1, docenia znaczenie poszczególnych koncepcji aksjologicznych w rozwiązywaniu aktualnych problemów aksjologicznych K_K03; P7U_K; P7S_KO K2, docenia miejsce aksjologii w procesie kształcenia filozoficznego oraz pracy badawczej i analitycznej filozofa K_K05; P7U_K; P7S_KR |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lesław Hostyński | |
Prowadzący grup: | Lesław Hostyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lesław Hostyński | |
Prowadzący grup: | Lesław Hostyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lesław Hostyński | |
Prowadzący grup: | Lesław Hostyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.