Technika pracy umysłowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-FLZ.37 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technika pracy umysłowej |
Jednostka: | Katedra Historii Filozofii i Filozofii Porównawczej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konwersatorium 15h, 0,5 ECTS Konsultacje i egzamin 3h, Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 18h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,6 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 4h Przygotowanie się do egzaminu 8h Łączna liczba godzin niekontaktowych 12h Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 0,4 Sumaryczna liczba punktów ECTS 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, ocena przygotowania do zajęć W2, ocena przygotowania do zajęć W3, ocena przygotowania do zajęć U1, ocena przygotowania do zajęć U2, ocena przygotowania do zajęć U3, ocena przygotowania do zajęć K1, ocena przygotowania do zajęć K2, ocena przygotowania do zajęć K3, ocena przygotowania do zajęć |
Pełny opis: |
W ramach zajęć student uzyskuje wiedzę i umiejętności z zakresu zróżnicowanych technik pracy umysłowej. Celem zajęć jest udoskonalenie warsztatu pracy studenta poprzez wzmocnienie jego wiary w siebie, efektywniejsze wykorzystywanie czasu przeznaczonego na naukę, udoskonalenie sposobów uczenia się, nabycie wprawy w występowaniu przed publicznością oraz wypracowanie skutecznych metod pisania artykułów, referatów oraz innych prac pisemnych. |
Literatura: |
B. Angelow, "Jak się uczyć skutecznie, szybko i przyjemnie", przeł. A. niewinny Dobrowolski, Poznań 1998 F. Boucher, J. Avard, "Podręcznik skutecznego uczenia się" przeł. A. Wróblewski, Warszawa 2006 D. Rowntree, "Sztuka studiowania. Podejście realistyczne", przeł. P. Budkiewicz, Poznań 2001 J. Weiner, "Technika pisania i prezentowania prac naukowych", Kraków 1992 H. Hamer, "Nowoczesne uczenie się albo ściąga z metodyki pracy umysłowej", Warszawa 2010 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1, zna i rozumie w zaawansowanym stopniu opanowuje podstawową terminologię filozoficzną K_W02, P6U_W, P6S_WG 56 W2, zna i rozumie znaczenie filozofii i idei filozoficznych dla powstawania dzieł kultury K_W10, P6U_W, P6S_WG W3, zna zasady publikacji tekstu naukowego oraz podstawowe zasady dotyczące formatowania tekstu naukowego i metodycznej pracy nad nim K_W12, P6U_W, P6S_WK Umiejętności: U1, potrafi wyszukiwać, selekcjonować, analizować, oceniać i wykorzystywać informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych K_U01, P6U_U, PS6_UW U2, potrafi poprawnie wykorzystywać terminologię filozoficzną oraz poprawnie definiować pojęcia K_U03, P6U_U, P6S_UW U3, potrafi samodzielnie modyfikować i planować strukturę prac pisemnych z wykorzystaniem najważniejszych ujęć teoretycznych i odpowiednich źródeł (np. mapę myśli) K_U07, P6U_U, P6S_UW, P6S_UK Kompetencje społeczne: K1, jest gotów do uświadamiania sobie i innym europejskiego dziedzictwa kulturowego, szczególnie w sferze dorobku intelektualnego, a także wpływu tegoż dziedzictwa na wydarzenia społeczne i kulturalne K_K02, P6U_K, P6S_KO, P6S_KK K2, jest gotów do przekazywania innym wiedzy z dziedziny filozofii wraz z informowaniem o korzyściach związanych poznawaniem filozofii i filozofowaniem K_K04, P6U_K, P6S_KO, P6S_KK |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Dadlez | |
Prowadzący grup: | Edyta Barańska, Jakub Dadlez | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.