Psychology of learning
General data
Course ID: | F-K.125 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Psychology of learning |
Name in Polish: | Psychologia uczenia się (PSN) |
Organizational unit: | (in Polish) Instytut Filozofii |
Course groups: |
(in Polish) Kognitywistyka I st. prz. wybieralne blok #PSN (sem. 3,5) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
4.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Requirements: | (in Polish) Brak |
Hourly equivalents of ECTS credits: | (in Polish) Godziny kontaktowe 30, punkty ETCS 3 |
Verification method of learning outcomes: | (in Polish) Prezentacja, pisemny sprawdzian wiedzy |
Short description: |
(in Polish) W trakcie kursu student zapozna się z podstawowymi teoriami i badaniami na temat teorii uczenia się. Teorie uczenia się zostaną przedstawione z perspektywy psychorozwojowej i w kontekście procesów poznawczych. |
Full description: |
During the course, the student will learn the basic theories and research on the theory of learning. Theories of learning will be presented from a psycho-developmental perspective and in the context of cognitive processes. General issues: Conditions for effective learning Theoretical concepts of learning and memory Principles of memory functioning and learning mechanisms Classic and efficient conditioning Memory and its basic aspects |
Bibliography: |
(in Polish) Anderson J.R., Uczenie się i pamięć: integracja zagadnień, 1998 r. Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Poznań 1998. Bohner G., Wanke M., Postawy i zachowanie, Gdańsk 2004. Daniel Goleman ), Inteligencja emocjonalna, Poznań 2002. Maruszewski T., Psychologia poznawcza, 1996 r. Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., Psychologia poznawcza, Warszawa 2008. Strelau J., Doliński D., Psychologia, podręcznik akademicki, Gdańsk 2000, t.II. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Student zna przedmiot badań dyscyplin kognitywistycznych tj. umysł i mózg jako naturalne systemy poznawcze oraz zachodzące w nich procesy uczenia się. Zna i definiuje terminologię z zakresu psychologii uczenia się; Zna i rozumie charakterystykę systemów uczenia się i pamięci w kategoriach reprezentacji i procesów psychologicznych oraz neuronalnych; zna podstawowe teorie psychologiczne i neuronaukowe ujmujące psychologię uczenia się i pamieci Potrafi analizować teksty z zakresu psychologii uczenia się Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu psychologii uczenia się i apmięci Potrafi sformułować w sposób przejrzysty własne stanowisko oraz argumentować na jego rzecz; potrafi również ocenić kontrargumenty i udzielić na nie odpowiedzi; prezentuje swoje stanowisko w postaci prezentacji Potrafi podjąć dyskusję w zakresie psychologii uczenia się i procesów zapamiętywania Potrafi planować proces uczenia się przez całe życie. Jest przygotowany do krytycznej oceny własnej dostępnej powszechnie wiedzy; w dyskusjach na temat psychologii uczenia się, rzejawia postawę konstruktywnego krytycyzmu. |
Classes in period "Winter semestr 2024/25" (past)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Go to timetable
MO TU KW
W TH KW
FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | Justyna Rynkiewicz | |
Group instructors: | Justyna Rynkiewicz | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Credit: | Grading |
Copyright by Maria Curie-Sklodowska University.