Psychologia uczenia się (PSN)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-K.125 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia uczenia się (PSN) |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
Kognitywistyka I st. prz. wybieralne blok #PSN (sem. 3,5) |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe 30, punkty ETCS 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Prezentacja, pisemny sprawdzian wiedzy |
Skrócony opis: |
W trakcie kursu student zapozna się z podstawowymi teoriami i badaniami na temat teorii uczenia się. Teorie uczenia się zostaną przedstawione z perspektywy psychorozwojowej i w kontekście procesów poznawczych. |
Pełny opis: |
W trakcie kursu student zapozna się z podstawowymi teoriami i badaniami na temat teorii uczenia się. Teorie uczenia się zostaną przedstawione z perspektywy psychorozwojowej i w kontekście procesów poznawczych. Poruszone zostaną takie zagadnienia jak: Warunki skutecznego uczenia się Teoretyczne koncepcje uczenia się i pamięci Zasady funkcjonowania pamięci i mechanizmów uczenia się Warunkowanie klasyczne i sprawcze Pamięć i jej podstawowe aspekty W roku akademickim 2020/2a zajęcia odbędą się w formie spotkań on-line. |
Literatura: |
Anderson J.R., Uczenie się i pamięć: integracja zagadnień, 1998 r. Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, Poznań 1998. Bohner G., Wanke M., Postawy i zachowanie, Gdańsk 2004. Daniel Goleman ), Inteligencja emocjonalna, Poznań 2002. Maruszewski T., Psychologia poznawcza, 1996 r. Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., Psychologia poznawcza, Warszawa 2008. Strelau J., Doliński D., Psychologia, podręcznik akademicki, Gdańsk 2000, t.II. |
Efekty uczenia się: |
Student zna przedmiot badań dyscyplin kognitywistycznych tj. umysł i mózg jako naturalne systemy poznawcze oraz zachodzące w nich procesy uczenia się. Zna i definiuje terminologię z zakresu psychologii uczenia się; Zna i rozumie charakterystykę systemów uczenia się i pamięci w kategoriach reprezentacji i procesów psychologicznych oraz neuronalnych; zna podstawowe teorie psychologiczne i neuronaukowe ujmujące psychologię uczenia się i pamieci Potrafi analizować teksty z zakresu psychologii uczenia się Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu psychologii uczenia się i apmięci Potrafi sformułować w sposób przejrzysty własne stanowisko oraz argumentować na jego rzecz; potrafi również ocenić kontrargumenty i udzielić na nie odpowiedzi; prezentuje swoje stanowisko w postaci prezentacji Potrafi podjąć dyskusję w zakresie psychologii uczenia się i procesów zapamiętywania Potrafi planować proces uczenia się przez całe życie. Jest przygotowany do krytycznej oceny własnej dostępnej powszechnie wiedzy; w dyskusjach na temat psychologii uczenia się, rzejawia postawę konstruktywnego krytycyzmu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Rządeczka | |
Prowadzący grup: | Justyna Rynkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Rządeczka | |
Prowadzący grup: | Justyna Rynkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT KW
ŚR CZ KW
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Rynkiewicz | |
Prowadzący grup: | Justyna Rynkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.