Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wybrane zagadnienia psychologii poznawczej (PSN)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-K.126
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0223) Filozofia i etyka Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Wybrane zagadnienia psychologii poznawczej (PSN)
Jednostka: Instytut Filozofii
Grupy: Kognitywistyka I st. prz. wybieralne blok #PSN (sem. 3,5)
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowe informacje z zakresu psychologii ogólnej, dotyczące procesów uwagi, percepcji, pamięci i myślenia.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

20

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

ustne kolokwium

od cyklu kształcenia 2023/2024 pisemne kolokwium zaliczeniowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy na temat procesów poznawczych oraz badań w zakresie psychologii poznawczej. Student zapozna się z modelami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi wynikami badań empirycznych w tych obszarach. Omawiana tematyka będzie prezentowana będzie w perspektywie interdyscyplinarnej.

Pełny opis:

Przedmiot dostarczy studentowi wiedzy na temat przebiegu procesów uwagowych, percepcyjnych, pamięci i myślenia. Ukazane zostaną prawidłowości oraz dysfunkcje w przebiegu procesów poznawczych. Omówione zostaną przykłady poznawczego ujęcia (poznawcza teoria osobowości G. A. Kelly`ego, regulacyjna teoria osobowości J. Reykowskiego, poznawcza teoria emocji Schachtera i Singera).

Literatura:

J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, t.2, PWN.

Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B., Wichary S. (2020) Psychologia poznawcza. Wydanie nowe. PWN

Efekty uczenia się:

Student zna prawidłowości przebiegu procesów poznawczych.

Student potrafi dokonać analizy czynników zewnętrznych zakłócających przebieg procesu percepcji i pamięci.

Student jest gotów wskazać uwarunkowania dysfunkcji procesów poznawczych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Rządeczka
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Rządeczka
Prowadzący grup: Justyna Gerłowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)