LISP Programming Extended (AI)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-K.147 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | LISP Programming Extended (AI) |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
Kognitywistyka I st. prz. wybieralne blok #AI (sem. 4,6) |
Strona przedmiotu: | http://bacon.umcs.lublin.pl/~pgiza/zajecia/kognitywistyka/lisp-programming-extended |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa obsługa komputera |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 4 ECTS = ok. 100 godz. pracy studenta. W tym (około): Godziny kontaktowe (LAB): 30 Bieżące przygotowanie się do zajęć: 20 Wykonywanie zadań laboratoryjnych: 30 Przygotowanie się do zaliczenia: 15 Kontakt z wykładowcą na konsultacjach: 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Ocena uzależniona jest od sumy punktów uzyskanych z: domowych zadań laboratoryjnych 2 testów zaliczeniowych Oceny przyporządkowane są do progów punktowych w sposób opisany na stronie: http://bacon.umcs.lublin.pl/~pgiza/blog/archiwa/3505 |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nieco bardziej zaawansowanymi pojęciami, zagadnieniami i metodami programowania w szeroko stosowanym w sztucznej inteligencji języku LISP od strony teoretycznej i praktycznej. Treści kształcenia dotyczą obszarów związanych zarówno z samym środowiskiem programistycznym języka LISP jak i jego zastosowań w rozwiązywaniu problemów w sztucznej inteligencji za pomocą szeregu metod rekurencyjnych i iteracyjnych. We wszystkich tych obszarach pokazane jest zastosowanie tzw. wolnego oprogramowania oraz zaprezentowana fachowa terminologia angielska. Treści przedmiotowe: • Omówienie i porównanie podstawowych metod iteracyjnych i rekurencyjnych języka LISP • Konstrukcja loop, jej działanie i sterowanie nią • Iteracja numeryczna • Iteracja kontrolowana na wejściu użytkownika • Iteracja listowa • Zastosowanie iteracji do przeszukiwania struktur danych zakodowanych jako listy • Zaawansowane konstrukcje iteracyjne, funkcja lambda • Ogólne zasady rekurencji i jej porównanie z metodami iteracyjnymi • Rekurencja numeryczna • Rekurencja listowa • Zastosowanie rekurencji do przeszukiwania struktur danych w postaci przestrzeni numerycznych • Zastosowanie rekurencji do przeszukiwania struktur danych zakodowanych jako listy • Zaawansowana rekurencja (car-cdr) i jej zastosowania do przeszukiwania list o dowolnym poziomie zagnieżdżenia • Zasady tworzenia większych programów: funkcja load • Zasady kompilacji programów |
Literatura: |
Podana na stronie kursu |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Definiuje bardziej zaawansowane struktury języka LISP oraz charakteryzuje metody stosowane w tym języku do prostych problemów w sztucznej inteligencji. K_W08 2. Zna i rozumie odpowiednie narzędzia języka LISP do opisu prostych systemów i procesów poznawczych. K_W08 3. Biegle opisuje strukturę logiczną języka programowania. Zna pojęcia syntaktyczne i semantyczne oraz wyjaśnia ich wzajemne relacje. K_W04 Umiejętności: 1. Potrafi rozwiązywać problemy przy użyciu różnych technik programowania języka LISP oraz analizować i oceniać działanie przykładowych programów także w języku angielskim. K_U02, K_U05, K_U07, K_U08 2. Umie rozwiązywać problemy poprzez dobór, wdrożenie i wykorzystanie tzw. wolnego otwartego oprogramowania, również działającego w środowisku darmowego systemu operacyjnego Linux. K_U02, K_U05, K_U07, K_U08 3. Potrafi biegle posługiwać się dostępnym środowiskiem programistycznym. K_U02, K_U05, K_U07, K_U08 Kompetencje społeczne: 1. Jest przygotowany do komunikacji z otoczeniem, także w języku angielskim. K_K01 2. Jest przygotowany do wykorzystania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu programowania w działaniach na rzecz interesu publicznego i rozwoju przedsiębiorczości. K_K05 3. Przestrzega zasad poszanowania własności intelektualnej w tym prawa autorskiego do programów, również poprzez używanie darmowego oprogramowania. K_K02, K_K06 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.