Academic writing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-K.162 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Academic writing |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe kognitywistyka lic. 2.0 5 sem. Przedmioty kierunkowe kognitywistyka lic. 2.0 I-III-V sem |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | English (level: B2) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | number of class hours (so-called contact hours): 30h laboratory 20h consultations in sum: 50h (2 ETCS) non-contact hours: time spent on individual studying or working in groups (preparing for class, collecting materials): 25h (1 ETCS) Total: 75h 3 ETCS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Classroom discussion, midterm exam, two written assignments (argumentation paper, reviewer response paper). |
Pełny opis: |
The course introduces a combination of basic writing principles and best practices particular to academic writing. It begins with a discussion of an extended set of grammatical rules relevant to composition in English, ranging from basic punctuation to syntactic structure. It also covers basic formatting practices, along with reference styles (APA and CMoS). The course then moves into composition and style, discussing best practices in terms of coherence, clarity, and rigor. This is followed by an extended discussion of argumentation and tactics, including but not limited to distinctions, thought experiments, varieties of dilemma, and reductio ad absurdum. The course concludes with a discussion of the publishing process, covering the structure of journals, predatory publishing, and the peer review system. |
Literatura: |
R. Barrass. Scientists Must Write: A Guide to Better Writing for Scientists, Engineers and Students. London: Routledge. 2005. A.P. Martinich. Philosophical Writing: An Introduction, 3rd edition. Padstow: Blackwell Publishing. 2005. Chicago Manual of Style, 17th edition. Chicago: Chicago University Press. 2017. E. Van Geyte. Writing: Learn to Write Better Academic Essays. London: Collins. 2013. Publication Manual of the American Psychological Association, 6th edition. Washington: American Psychological Association. 2012. |
Efekty uczenia się: |
K_W02: Zna i definiuje (w języku polskim i – w ograniczonym zakresie – w angielskim) elementarną terminologię z zakresu dyscyplin tworzących kognitywistykę niezbędną do opisu systemów poznawczych; zna zależności między terminologią służącą do opisu systemów poznawczych w ramach poszczególnych dyscyplin. K_W03: Zna podstawowe metody badań naukowych, zasady formułowania i uzasadniania hipotez. Zna metody badań i narzędzia poszczególnych dyscyplin kognitywistycznych. K_W04: Zna strukturę logiczną języka. Rozumie podstawowe pojęcia syntaktyczne i semantyczne oraz wyjaśnia ich wzajemne relacje. K_W09: Zna podstawowe nurty badań kognitywistycznych, stopień ich zaawansowania, osiągnięcia i zastosowania; ma wiedzę szczegółową w ramach wybranego podejścia. K_W10: Zna relacje kognitywistyki z innymi dyscyplinami; rozumie specyficzną rolę kognitywistyki w integracji nauk humanistycznych, społecznych i przyrodniczych i ścisłych. K_U01: Potrafi wyszukiwać, selekcjonować, analizować i oceniać informacje przy wykorzystaniu różnych źródeł i metod. K_U02: Umie sformułować problem badawczy, dobrać właściwe metody i narzędzia rozwiązywania, rozwiązać go oraz zaprezentować wyniki badań. K_U03: Potrafi analizować teksty z zakresu kognitywistyki. K_U04: Potrafi przeprowadzić analizę (syntaktyczną, semantyczną, pragmatyczną) wypowiedzi. K_U06: Umie wyciągać wnioski z wyników uzyskanych przy zastosowaniu odpowiednich metod badawczych kognitywistyki. K_U07: Sprawnie posługuje się wybranymi technologiami informatycznymi: na poziomie aplikacji użytkowych i narzędzi sieciowych. K_U08: Potrafi komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii kognitywistycznej w języku polskim i – w ograniczonym zakresie - angielskim. K_U09: Potrafi sformułować w sposób przejrzysty własne stanowisko oraz argumentować na jego rzecz; potrafi również ocenić kontrargumenty i udzielić na nie odpowiedzi; prezentuje swoje stanowisko w postaci pracy pisemnej, wystąpienia ustnego wspartego prezentacją lub posterem K_U11: Posługuje się językiem angielskim w zakresie kognitywistyki na poziomie B2. K_K01: Jest przygotowany do krytycznej oceny własnej i dostępnej powszechnie wiedzy; w dyskusjach przejawia postawę konstruktywnego krytycyzmu. K_K03: Jest gotów do przyjmowania odpowiedzialności związanej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy iumiejętności. K_K04: Jest przygotowany do przekazywania społeczeństwu informacji o osiągnięciach kognitywistyki, a także korzyściach i zagrożeniach związanych z aplikacją badań nad poznaniem. K_K06: Przestrzega przyjętych w środowisku naukowym norm postępowania, w szczególności zasad etyki zawodowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LB
CZ LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Wolski | |
Prowadzący grup: | Marcin Wolski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT LB
ŚR CZ LB
LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Lemanek | |
Prowadzący grup: | Kamil Lemanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LB
LB
LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Konderak | |
Prowadzący grup: | Kamil Lemanek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.