Logika II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-K.163 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Logika II |
Jednostka: | Instytut Filozofii |
Grupy: |
Przedmioty kierunkowe kognitywistyka lic. II-IV sem |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Podstawowa wiedza z zakresu rachunku zdań i predykatów. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konwersatorium 30h, 1 ECTS Konsultacje i zaliczenie 15h, Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 45h Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 30h Przygotowanie się do zaliczenia 15h Łączna liczba godzin niekontaktowych 45h Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, ocena przygotowania do zajęć, sprawdzian pisemny W2, ocena przygotowania do zajęć, sprawdzian pisemny U1, ocena przygotowania do zajęć, sprawdzian pisemny U2, ocena przygotowania do zajęć, sprawdzian pisemny K1, ocena przygotowania do zajęć, sprawdzian pisemny |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu logiki nieformalnej oraz wybranymi elementami logiki formalnej, ze szczególnym naciskiem na kwestie związane z umiejętnością definiowania, formułowania poprawnych pytań i odpowiedzi oraz przeprowadzaniem rozumowań. Podczas kursu zwraca się szczególną uwagę na praktyczną umiejętność wykorzystania wiedzy z przedstawionego zakresu, co znajduje swój wyraz w dużej ilości prezentowanych przykładów. |
Literatura: |
• Z. Ziembiński, Logika praktyczna, PWN, Warszawa, 2007 (i wydania wcześniejsze) • K. Wieczorek, Wprowadzanie do logiki dla studentów wszystkich kierunków, Wydawnictwo Skrypt, 2005 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1, rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i znaczenie logiki w systemie nauk, oraz jej specyfikę przedmiotową i metodologiczną K_W01, P6U_W, P6S_WG, P6S_WK W2, zna w zaawansowanym stopniu definicję znaku, różnicę pomiędzy znakiem i oznaką, rodzaje nazw i możliwe stosunki między ich zakresami, sposób budowania poprawnych definicji, definicję i własności zdania w sensie logicznym, warunki poprawnego podziału logicznego, sposób budowania poprawnych pytań i konstruowania poprawnych odpowiedzi, rodzaje i własności rozumowań K_W02, K_W05, P6U_W, P6S_WG Umiejętności: U1, potrafi poprawnie stosować pojęcia: znaku, oznaki, zdania w sensie logicznym, poznanych rodzajów nazw i definicji K_U03, P6U_U, P6S_UW U2, potrafi rozpoznać stosunki między zakresami podanych nazw, dokonać podziału logicznego, zbudować poprawną definicję klasyczną, poprawne skonstruować pytanie i odpowiedź na dane pytanie, podać przykład rozumowania indukcyjnego i dedukcyjnego K_U03, K_U04, P6U_U, P6S_UW, P6S_UO Kompetencje społeczne: K1, jest gotów do przekazywania innym wiedzy z dziedziny logiki wraz z informowaniem o korzyściach ze stosowania narzędzi logiki w życiu społecznym K_K04, P6U_K, P6S_KO, P6S_KK |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN KW
WT KW
KW
KW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Tomczyk | |
Prowadzący grup: | Barbara Tomczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.