Wyszukiwanie informacji i praca grupowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-K.94 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wyszukiwanie informacji i praca grupowa |
Jednostka: | Wydział Filozofii i Socjologii |
Grupy: |
kursy do rankingu kognitywistyka I sem. |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - aktywność na zajęciach - przygotowanie zadanych tekstów (praca w grupie - przygotowanie handoutu zgodnie z wytycznymi oraz ustne zaprezentowanie go w czasie zajęć) // Blok I - opracowanie artykułów związanych z tematem pracy grupowej // Blok II - możliwe 2 nieobecności lub 2 nieprzygotowania UWAGA! Każda "nadprogramowa" nieobecność będzie skutkowała obniżeniem oceny o 0,5 w stosunku do tej wystawionej na podstawie wymienionych wyżej wymagań. 8 i więcej nieobecności oznacza automatycznie ocenę 2,0. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z narzędziami ułatwiającymi bezpośrednią i zdalną pracę nad projektem grupowym oraz budowanie kompetencji z zakresu selekcji informacji, ich wyszukiwania, zestawiania i krytycznego odnoszenia się do źródeł informacji. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z narzędziami ułatwiającymi bezpośrednią i zdalną pracę nad projektem grupowym oraz budowanie kompetencji z zakresu selekcji informacji, ich wyszukiwania, zestawiania i krytycznego odnoszenia się do źródeł informacji. Główne bloki tematyczne obejmować będą: a) Narzędzia wspomagające zdalną pracę grupową. Równoległa praca nad dokumentami tekstowymi, projektowanie arkuszy kalkulacyjnych i generowanie wykresów, przygotowywanie multimedialnych prezentacji naukowych, opracowywanie ankiet i formularzy, tworzenie diagramów, prezentacja danych numerycznych w postaci czytelnych tabel. b) Podstawowe bazy publikacji. Sprawdzanie wiarygodności artykułu naukowego z zakresu kognitywistyki. Wykorzystanie baz artykułów w projekcie tematycznym c) Organizacja pracy nad projektem grupowym. Przygotowanie planu pracy. Podział obowiązków. Jak zapobiegać wypaleniu podczas pracy nad długotrwałym projektem? |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. Wie jaką rolę w badaniach naukowych pełnią metaanalizy literatury badawczej. Potrafi wykorzystać wyszukiwarki do odnajdywania metaanaliz pozwalających na krytyczną ocenę innych tekstów naukowych, projekt końcowy, aktywność podczas zajęć, K_W15 2. Potrafi zastosować narzędzia informatyczne do przygotowania projektu grupowego. Potrafi zdalnie pracować nad projektem, projekt końcowy, aktywność podczas zajęć, K_W21 3. Zna podstawowe wyszukiwarki artykułów i czasopism typu Open Acccess. Wie jakie sposoby uzyskiwania dostępu do literatury naukowej są legalne a jakie niedozwolone, projekt końcowy, aktywność podczas zajęć, K_W23 4. Wie jak korzystać z narzędzi pozwalających na równoległą edycję dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych, projekt końcowy, aktywność podczas zajęć, K_W21 Umiejętności: 1. Z pomocą wyszukiwarek literatury i baz artykułów potrafi efektywnie i trafnie dobierać materiały pomocne w przygotowaniu realizowanego projektu, projekt końcowy, K_U05 2. Potrafi zaprezentować swoje stanowisko przy użyciu projektu grupowego, projekt końcowy, K_U16 3. Sprawnie posługuje się narzędziami do wyszukiwania informacji, projekt końcowy, aktywność podczas zajęć, K_U17 Kompetencje społeczne: 1. Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o osiągnięciach swojej dziedziny, projekt końcowy, aktywność podczas zajęć, K_K04 2. Ma świadomość społecznych aspektów praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związanej z tym odpowiedzialności, projekt końcowy, aktywność podczas zajęć, K_K07 3. Potrafi współpracować w grupie, dokonywać podziału obowiązków i wykazywać się odpowiedzialnością za powierzone zadanie. Rozumie specyfikę komunikacji w ramach projektu interdyscyplinarnego, projekt końcowy, aktywność podczas zajęć, K_K10 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LB
LB
CZ LB
LB
LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Kołtun | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Kołtun | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LB
LB
LB
CZ LB
LB
LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Rojek | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Rojek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LB
LB
LB
LB
CZ LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Rojek | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Rojek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LB
LB
PT LB
LB
LB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Rojek | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Rojek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN LB
LB
LB
LB
WT ŚR LB
LB
CZ LB
LB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krzysztof Rojek | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Rojek, Tomasz Walczyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.