Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media w sferze publicznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-KS.23
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Media w sferze publicznej
Jednostka: Wydział Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium: 30 h

Konsultacje indywidualne: 10 h

- Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie do zajęć: 15h

Przygotowanie pracy pisemnej/ prezentacji zaliczeniowej: 25h

Studiowanie literatury przedmiotu: 10h

W roku akademickim 2021/2022 zajęcia odbywają w trybie hybrydowym. Zdalne zajęcia są prowadzone w MS Teams.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Projekty studentów

Pełny opis:

Przedmiot Media w sferze publicznej koncentruje się zwłaszcza na wpływie mediów na procesy polityczno-społeczne. Poruszona zostaje problematyka związana zarówno z mediami konwencjonalnymi jak i cyfrowymi ze szczególnym uwzględnieniem treści audiowizualnych. Dla uzmysłowienia potencjału perswazyjnego mediów masowych omawiane zostają zarówno przykłady historyczne (film propagandowy okresu II Wojny światowej i Zimnej Wojny), jak i współczesne (polskie zagraniczne spoty wyborcze, kampanie społeczne i reklamy komercyjne). Istotnym elementem kursu jest też krytyczna analiza historycznych oraz współczesnych telewizyjnych debat politycznych.

Literatura:

Zwrot cyfrowy w humanistyce, (red.) Radosław Bomba, Andrzej Radomski, Lublin 2013.

H.Jenkins, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, Warszawa 2007.

W. Godzic, Telewizja i jej gatunki po "Wielkim Bracie", Universitas, Kraków 2004.

J. Burgess, J. Green, Youtube. Wideo online a kultura uczestnictwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2011.

C. Taylor, Nowoczesne imaginaria społeczne, Wydawnictwo Znak, Kraków 2010.

A. Pratkanis, E. Aronson, Wiek propagandy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Szcześniak
Prowadzący grup: Karolina Szcześniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Szcześniak
Prowadzący grup: Karolina Szcześniak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)