Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język obcy nowożytny semestr V

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-KS.80
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język obcy nowożytny semestr V
Jednostka: Wydział Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Zaliczenie trzeciego semestru lektoratu.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

a) godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): ćwiczenia 30 h

b) godziny niekontaktowe (praca własna studenta): 30 h


Sumaryczna ilość godzin dla przedmiotu: 60 h

Sumaryczna ilość punktów ECTS dla przedmiotu: 2 ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Praca na zajęciach (indywidualna i zespołowa)

Bieżące przygotowywanie się do zajęć

Testy gramatyczno-leksykalne

Testy sprawdzające poziom opanowania sprawności czytania, słuchania

Prace pisemne

Wypowiedzi ustne

Pełny opis:

120-godzinny kurs języka angielskiego, prowadzony w ramach lektoratu przez 4 semestry, w założeniu pozwala na osiągnięcie poziomu językowego B2 zgodnie ze standardami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Lektorat kończy się zaliczeniem na ocenę po każdym semestrze.

Celem zajęć jest wyposażenie studenta w umiejętności językowe pozwalające na realizowanie zadań w przyszłym życiu zawodowym, poprzez doskonalenie i rozszerzenie znajomości gramatyki na danym poziomie oraz wprowadzenie słownictwa specjalistycznego, a także ćwiczenie sprawności językowych - czytania ze zrozumieniem, rozumienia ze słuchu, mówienia oraz pisania.

Literatura:

Literatura główna:

1. Language Hub, Upper Intermediate B2, Macmillan Education

2. Teksty specjalistyczne pozyskane z różnorodnych źródeł.

Literatura uzupełniająca:

1. Vince M., Sunderland P., Advanced Language Practice, Macmillan

2. Powell D., Walker E., Elsworth S., Grammar Practice for Upper Intermediate, Longman

3. Foley M., Hall D., MyGrammarLab Advanced, Pearson

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1) Absolwent ma uporządkowaną wiedzę z zakresu sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, formułowanie wypowiedzi ustnych i pisemnych na poziomie B2. Zna i rozumie różnice między rejestrem formalnym i nieformalnym języka obcego

2) Absolwent zna i rozpoznaje podstawowe terminy i wyrażenia specjalistyczne związane ze studiowaną dziedziną oraz wie jak je stosować

3) Absolwent ma wiedzę na temat wybranych aspektów życia, obyczajowości i kultury krajów obszaru danego języka obcego

UMIEJĘTNOŚCI

1) Absolwent potrafi analizować i interpretować treści zawarte w materiałach źródłowych oraz formułować opinie i brać udział w dyskusjach na ich temat

2) Absolwent posiada umiejętności wykorzystania poznanych w toku zajęć zagadnień gramatyczno-leksykalnych w nowym kontekście językowym

3) Absolwent rozumie i jest w stanie skomentować uproszczone teksty specjalistyczne w języku obcym

4) Absolwent potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i umiejętności

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

1) Absolwent jest gotów do stałego samokształcenia i samodoskonalenia w zakresie kompetencji językowych

2) Absolwent ma świadomość znaczenia języka obcego dla poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego.

3) Absolwent ma świadomość znaczenia języka obcego dla poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych i własnego rozwoju intelektualnego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kwit
Prowadzący grup: Agnieszka Kwit
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Krystian Różański
Prowadzący grup: Krystian Różański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)