Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania jakościowe- przygotowanie i realizacja projektu badawczego P

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-S-220
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania jakościowe- przygotowanie i realizacja projektu badawczego P
Jednostka: Zakład Socjologii Kultury i Wychowania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiedza z zakresu metod badań społecznych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30

Przygotowanie do zajęć: 15

Przygotowanie projektu i artykułu: 15


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Kolokwium: K_W06, K_W07

Projekt: K_U03, K_U05, K_U07, K_K02,

Samodzielne opracowanie artykułu badawczego: W06, K_W07

Aktywność na zajęciach: K_K03


Pełny opis:

Zajęcia maja na celu zapoznanie studentów z podstawowymi technikami badań jakościowych, zasadami prowadzenia badań terenowych oraz sposobów interpretowania uzyskanych wyników.

Literatura:

Angrosino M., Badania etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2010.

Badania jakościowe, podejścia i teorie, red. D. Jemielniak, Warszawa 2012.

Charmaz K. Teoria ugruntowana, Warszawa 2009.

Denzin N.k. i Y.S. Lincoln, Metody badań jakościowych, Warszawa 2015.

Hammersley M, Atkinson P, Metody badań terenowych, Poznań 1995.

Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010.

Geertz C., Interpretacja kultur, Kraków, 2005.

Gibbs G, Analizowanie danych jakościowych, Warszawa 2011.

Lofland J., Snow D. i in., Analiza układów społecznych, Warszawa, 2009.

Konecki K. Studia z metodologii badań jakościowych. Warszawa 2000.

Kozienets Robert V. Netnografia. Badanie etnograficzne online, Warszawa 2012

Kvale S., Prowadzenie wywiadów, Warszawa 2010

Miles M.B., Huberman, Analiza danych jakościowych, Białystok 2000

Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008.

Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2008.

Słownik socjologii jakościowej, red. K. Konecki i P. Chomczyński, Warszawa 2012.

Efekty uczenia się:

Posiada podstawową wiedzę na temat zasad projektowania i realizacji badań jakościowych K_W06

Zna podstawowe metody analizy i interpretacji danych jakościowych K_W07

Posiada umiejętność diagnozowania procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych i gospodarczych, społecznych, czynników ryzyka zdrowotnego) z wykorzystaniem badań jakościowych K_U03

Stosuje adekwatne do problemu metody i techniki badań jakościowych, w tym zasadę triangulacji K_U05

Projektuje i realizuje proste badania o charakterze jakościowym, stosuje zróżnicowane techniki gromadzenia danych jakościowych K_U07

Jest przygotowany do przestrzegania zasad metodologii badań jakościowych K_K02

Jest przygotowany do pracy w grupie K_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)