Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Promocja i reklama

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-S-258
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Promocja i reklama
Jednostka: Wydział Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie konsultacji - 1

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych - 30

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych - 5

Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów - 10

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu - 10


Pełny opis:

celem wykładu jest zapoznanie studentów z celami i formami promocji, zasadami przygotowywania kampanii reklamowych, modelami oddziaływania na odbiorców, oraz prawnymi aspektami promocji

Literatura:

1. Cenker Ewa: Public relations. Poznań: Wyd. Wyższej Szkoły Bankowej 2002.

2. Sutherland Max, Sylvester Alice K.: Reklama a umysł konsumenta. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN 2003.

3. Wiktor Jan W.: Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem. Warszawa: PWN 2005.

4. Sztucki Tadeusz: Promocja: sztuka pozyskiwania nabywców. Warszawa: Placet 1995.

5. Jachnis Anna, Terelak Jan: Psychologia konsumenta i reklamy. Bydgoszcz: Oficyna Wydawnicza Branta 1998.

6. Czarnecki Adam, Korsak Rafał: Planowanie mediów w kampaniach reklamowych. Warszawa: PWE 2001.

7. Stone Merlin, Bond Alison, Blade Elizabeth: Marketing bezpośredni i interaktywny. Warszawa: PWE 2006.

8. Kall Jacek: Silna marka. Istota i kreowanie. Warszawa: PWE 2001.

9. Kall Jacek: Reklama. Warszawa: PWE 1998.

10. Albin Krzysztof: Reklama: przekaz, odbiór, interpretacja. Warszawa – Wrocław: PWN 2000.

11. Golka Marian: Świat reklamy. Puszczykowo: Artia 1994.

12. Kozłowska Anna: Reklama: socjotechnika oddziaływania. Warszawa: SGH 2001.

13. Pitrus Andrzej: Zrozumieć reklamę. Kraków: 2001.

14. Jones Philip J.: Jak działa reklama. Gdańsk: GWP 2004.

15. Białecki Piotr, Tuchołka Hubert: Nieuczciwa lub zakazana reklama. Warszawa: Wyd. C.H. Beck 2002

Efekty uczenia się:

Zna formy i zasady promocji oraz rodzaje i funkcje reklamy - K_W03 S1P_W02

Zna modele oddziaływania reklam na odbiorców i zasady przygotowywania przekazów reklamowych - K_W09 S1P_W07

Potrafi Wyznaczyć cele promocji i kampanii reklamowej z wykorzystaniem różnych instrumentów promocji i reklamy - K_U04 S1P_U04

Potrafi wskazać na grupy odbiorców określonych przekazów reklamowych - K_U02 S1P_U02

Jest przygotowany do pracy w zespole - K_K03 S1P_K02

Przyjmuje postawę kreatywną i odpowiedzialną za powierzone zadania - K_K04, K_K07 S1P_K03, S1P_K06

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)