Procedury badań ewaluacyjnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-S-307-IISUM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Procedury badań ewaluacyjnych |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw metodologii badań społecznych, metod i technik zbierania danych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 5 punktów ECTS (150 godzin) 0,5 pkt (15 godz.) wykład (obecność na zajęciach, dyskusje) 1,0 pkt (30 godz.) laboratorium (obecność na zajęciach, omówienia literatury, dyskusje, prezentacje projektów) 1,5 pkt (45 godz. przygotowanie się do do zaliczenia - materiały dydaktyczne, wskazana literatura przedmiotu) 1,5 pkt (45 godz.) przygotowanie projektu badań ewaluacyjnych w formie konwencjonalnej, konsultacje, multimedialna prezentacja projektu, zaliczenie projektu) 0,5 pkt (15 godz.) indywidualne przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (zapoznanie z literaturą przedmiotu) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | WIEDZA Sprawdzanie znajomości literatury przedmiotu; zaliczenie (podstawowe) w formie pisemnej (i ewentualnie ustnej, uzupełniającej). Bieżące ocenianie przygotowania do zajęć w zakresie znajomości literatury przedmiotu; dyskusje. UMIEJĘTNOŚCI Metoda projektów, dyskusje, ciągłe sprawdzanie i ocenianie przygotowania, konsultacje i zaliczenie projektów. Przygotowanie, omawianie i prezentacje projektów – praca w małych grupach. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Dyskusje na zajęciach, prezentacja projektów badań ewaluacyjnych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy z zakresu: podstaw metodologii badań ewaluacyjnych; procedur i metod badań ewaluacyjnych, zastosowania badań ewaluacyjnych w procesie przygotowania i realizacji programów społecznych; roli ewaluacji w ocenie wartości programów społecznych. |
Literatura: |
1. Babbie E., 2003, Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN. 2. Haber A. (red.), 2007, Ewaluacja ex-post. Teoria i praktyka badawcza. Warszawa: PARP. 3. Korporowicz L. (red.), 1997, Ewaluacja w edukacji. Warszawa: Wyd. Oficyna Naukowa. 4. Olejniczak K., 2008, Mechanizmy wykorzystania ewaluacji. Studium ewaluacji średniokresowych INTERREG III. Warszawa: Wyd. Naukowe SCHOLAR. 5. Olejniczak K., Kozak M., Ledzion B. (red. nauk.), 2008, Teoria i praktyka ewaluacji. Pod-ręcznik akademicki, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. 6. Pylak K., 2009, Podręcznik ewaluacji efektów projektów infrastrukturalnych. Czy twój projekt przyniósł oczekiwane korzyści? Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. 7. Brzezińska A., Brzeziński J., Eliasz A. (red.), 2004, Ewaluacja a jakość kształcenia w szkole wyższej. Warszawa: Wyd. SWPS Academica. 8. Staręga-Piasek J., Hryniewicka A. (red.), 2008, O potrzebie ewaluacji w pomocy społecznej, Warszawa: Instytut Rozwoju Służb Społecznych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jagoda Jezior, Andrzej Stawicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jagoda Jezior | |
Prowadzący grup: | Jagoda Jezior, Andrzej Stawicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.