Metody ewaluacyjne P
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-ZPP-242 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody ewaluacyjne P |
Jednostka: | Katedra Socjologii Gospodarki i Metod Badań Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | - |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 7 punktów ECTS (210 godzin) - do roku 2019/2020; od 2020/2021 2 punkty (W - 30 godz.; Lab. 15 godz. - opis poniżej) 0,5 pkt (15 godz.) wykład (obecność na zajęciach, dyskusje); 1,5 pkt (45 godz.) laboratorium (obecność na zajęciach, omówienia literatury, dyskusje, prezentacje projektów); 1,5 pkt (45 godz. przygotowanie się do do zaliczenia - materiały dydaktyczne, wskazana literatura przedmiotu); 2 pkt (60 godz.) przygotowanie projektu badań ewaluacyjnych przygotowanie projektu badań ewaluacyjnych w formie konwencjonalnej, konsultacje; 1,5 pkt (45 godz.) indywidualne przygotowanie do zajęć konwersatoryjnych (zapoznanie z literaturą przedmiotu, przygotowanie zadań praktycznych). Od 2020/2021 2 punkty (W - 30 godz.; Lab. 15 godz.): 1 pkt (30 godz.) wykład (obecność na zajęciach, dyskusje); 0,5 pkt (15 godz.) laboratorium (obecność na zajęciach, dyskusje, prezentacje projektów); 0,5 pkt (15 godz. przygotowanie się do do egzaminu - materiały dydaktyczne, wskazana literatura przedmiotu) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | WIEDZA Sprawdzanie znajomości literatury; zaliczenie w formie pisemnej (i ewentualnie ustnej, uzupełniającej); Bieżące ocenianie przygotowania do zajęć z literatury przedmiotu; dyskusje. UMIEJĘTNOŚCI Metoda projektów, dyskusje, ciągłe sprawdzanie i ocenianie przygotowania, konsultacje i zaliczenie projektów); Przygotowanie, omawianie i prezentacje projektów – praca w małych grupach. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Dyskusje na zajęciach, prezentacja projektów badań ewaluacyjnych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy z zakresu: podstaw metodologii badań ewaluacyjnych; procedur i metod badań ewaluacyjnych, zastosowania badań ewaluacyjnych w procesie przygotowania i realizacji programów społecznych; roli ewaluacji w ocenie wartości programów społecznych. |
Literatura: |
1. Babbie E., 2003, Badania społeczne w praktyce. Warszawa: PWN. 2. Haber A. (red.), 2007, Ewaluacja ex-post. Teoria i praktyka badawcza. Warszawa: PARP. 3. Korporowicz L. (red.), 1997, Ewaluacja w edukacji. Warszawa: Wyd. Oficyna Naukowa. 4. Olejniczak K., 2008, Mechanizmy wykorzystania ewaluacji. Studium ewaluacji średniokresowych INTERREG III. Warszawa: Wyd. Naukowe SCHOLAR. 5. Olejniczak K., Kozak M., Ledzion B. (red. nauk.), 2008, Teoria i praktyka ewaluacji. Pod-ręcznik akademicki, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. 6. Pylak K., 2009, Podręcznik ewaluacji efektów projektów infrastrukturalnych. Czy twój projekt przyniósł oczekiwane korzyści? Warszawa: Ministerstwo Rozwoju Regionalnego. 7. Brzezińska A., Brzeziński J., Eliasz A. (red.), 2004, Ewaluacja a jakość kształcenia w szkole wyższej. Warszawa: Wyd. SWPS Academica. 8. Staręga-Piasek J., Hryniewicka A. (red.), 2008, O potrzebie ewaluacji w pomocy społecznej, Warszawa: Instytut Rozwoju Służb Społecznych. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: K_W06, K_W08; UMIEJĘTNOŚCI: K_U05, K_U08,K_U010,K_U011; KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K_K04 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.