Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Projekt społeczny P

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-ZPP-245
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Projekt społeczny P
Jednostka: Wydział Filozofii i Socjologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

4 punkty ECTS:

Godzinowe 1 pkt - 30 godz. pracy na zajęciach (kontaktowe z nauczycielem) ekwiwalenty 1 pkt. przygotowanie do zajęć

1 pkt. studiowanie literatury i dokumentów urzędowych

punktów ECTS:

1 pkt. przygotowywanie się do uczestnictwa w procesie oceniania (przygotowanie projektu)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

prezentacje, projekty

Pełny opis:

Zajęcia obejmują wdrożenie do zrozumienia idei i celu konstruowania projektów i programów społecznych, zapoznanie się z podstawami prawnymi formułowania programów społecznych i ich wdrażania, prezentują również przykładowe rozwiązania projektowe które miały miejsce w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Kolejnym krokiem będzie zapoznanie się z zasadami identyfikacji i diagnozowania problemów i potrzeb społecznych oraz konstruowania na ich rzecz projektów społecznych.

Literatura:

1. Brandenburg H. (red.), Projekty lokalne i regionalne - współpraca: nauka - biznes - samorząd, Katowice 2013.

2. Brandenburg H., Sekuła P. (red.), Projekty lokalne i regionalne najlepsze praktyki, Katowice

3. Tkaczyński J.W., Świstak M., Sztorc E., Projekty europejskie: praktyczne aspekty pozyskiwania i rozliczania dotacji unijnych, Warszawa 2011.

4. Wolska-Prylińska D., Projekt socjalny w kształceniu i działaniu społecznym, Katowice 2010.

5. Wronowski G., Jak skutecznie napisać projekt socjalny? Poradnik dla potencjalnych projektodawców Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2008.

6. Sadowska A. Majchrowska A. Piątkowski W. Ogólnoeuropejski projekt „Healthy Homes Barometer". Wiad. Uniw. 2016 nr 8 s. 52-53.

7. Piatkowski W. Majchroska A. Sadowska A. Międzynarodowe badania socjologiczne "Barometr Zdrowych Domów 2016". ("Healthy Homes Barometer 2016".) Alma Mater 2016 R. 26 nr 3/4 s. 106-109.

8. Piątkowski W. Majchrowska A. Sadowska A. Barometr zdrowych domów 2016 Polska W: Barometr zdrowych domów 2016 Polska : europejskie badanie przeprowadzone przez Grupę VELUX. s. 25-37. [Warszawa] 2016, Grupa VELUX.

9. Piątkowski W. Sadowska A. Bobiński M. Bednarek W. Nierówności w zdrowiu w świetle wyników projektu „problem zgłaszalności kobiet na badania cytologiczne w Polsce. Próba analizy socjomedycznej". (Inequalities in health in light of the results of project „the problem of attendance of women to cytological tests in Poland. A sociomedical analysis".) Acta Uniy. Lodz. 2015 t. 55 s. 149-165,

10. Piątkowski W. Nowakowska L. Sociology of non-medical healing systems: an outline of research framework and prospects for further deyelopment. W: Sociology from Lublin. Ed. Ryszard Radzik, Bogdan Szajkowski, Artur Wysocki, Lublin 2014, Maria Curie-Skłodowska Uniyersity Press, s. 269-290, bibliogr. Poz 52.

11. Piątkowski W. Zarys procesu kształtowania się podstaw naukowych „socjologii lecznictwa niemedycznego" w Polsce. W: Podstawy interdyscyplinarności w naukach o zdrowiu : poznawcza tożsamość dyscyplin badających socjokulturowy wymiar zdrowia i choroby. Red. Michał Skrzypek.. Lublin 2014, Wydawnictwo KUL, s. 8 1-95, 978-83-7702-896-4.

12. Włodzimierz Piątkowski, Zdrowie i jego ochrona w świadomości mieszkańców Lubelszczyzny. Ekspertyza dla Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie.

13. Piątkowski W, Wszędyrówny M. Lekarze na emeryturze. Próba diagnozy socjologicznej. (Retired doctors. An attempt of sociological diagnosis.) Prom. Zdr. Nauki Społ. Med. 2002 R. 9 nr 22, s. 101-114, 144-145, (ekspertyza dla Okręgowej Izby Lekarskiej w Lublinie.

14. Piątkowski W. Dziecko chore na hemofilię w środowisku szkolnym. W: Hemofilia u dzieci. Pod red. Romy Rokickiej-Milewskiej, Warszawa 1992, Państw. Zakł. Wydaw. Lek., s. 244-249 (przykład diagnozy społecznej)

15. Piątkowski W. Problemy rodzinne dzieci chorych na hemofilię. W: Hemofilia u dzieci. Pod red. Romy Rokickiej-Milewskiej, Warszawa 1992, Państw. Zakł. Wydaw. Lek., s. 249-254, (przykład diagnozy społecznej)

Efekty uczenia się:

1. student ma ogólną wiedzę teoretyczną i faktograficzną, niezbędną do studiowanego kierunku, w zakresie wybranych aspektów dziedzin nauk humanistycznych, społecznych, ekonomicznych i prawnych w zakresie: filozofii, socjologii, nauki o polityce, ekonomii, nauki o administracji, prawa, finansów.

2, student posiada wiedzę na temat struktur problemów publicznych, priorytetów w działaniach publicznych i powiązań problemów w różnych perspektywach czasowych i w wymiarach: przestrzennym, sektorowym i horyzontalnym.

3. student posiada poszerzoną wiedzę zgodnie z jego indywidualnymi zainteresowaniami i predyspozycjami.

4. student potrafi badać i analizować problemy publiczne na podstawowym i średnim poziomie złożoności, wskazywać na ich kluczowe aspekty i uwarunkowania, powiązania z pokrewnymi zagadnieniami.

S. student realizuje różnego rodzaju zadania, wynikające z podjęcia pracy zawodowej. projektuje podstawowe badania ewaluacyjne; przygotowuje plany przedsięwzięć ewaluacyjnych.

6. student jest świadomy ważności i konieczności pogłębiania umiejętności dostosowania się do realiów życia społecznego a także nieustannego podnoszenia własnych kwalifikacji i kompetencji.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)