Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie informatyczne cz. II (P)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-ZPP.17
Kod Erasmus / ISCED: 14.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologie informatyczne cz. II (P)
Jednostka: Zakład Socjologii Kultury i Wychowania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowe umiejętności w zakresie obsługi pakietów biurowych i analizy danych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

• Konwersatorium 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

indywidualna praca własna z komputerem: K_W02, K_W10, K_U09, K_K05

prezentacja: K_W02, K_W10, K_U09, K_K03


Pełny opis:

Celem zajęć jest nabycie praktycznych umiejętności posługiwania się pakietami edycyjnymi i analitycznymi. Student nauczy się, w jaki sposób należy przygotować od strony edycyjnej teksty naukowe, przygotować prezentację tematyczną oraz dokonać analizy danych.

Literatura:

Kautz T., Zasady tworzenia prezentacji multimedialnych, Gdynia 2006

Kozuh, B., Opracowanie danych w PSPP, Kraków 2013, Kuciński K., ABC Excela Warszawa 2008,

Malarska, A., Statystyczna analiza danych wspomagana programem SPSS, Kraków 2005.

Urlich L.A. Microsoft Excel : vademecum praktyka, Warszawa 2001.

Wróblewski P., MacPodręcznik. Edycja OS X Yosemite, Warszawa 2015.

Efekty uczenia się:

K_W02: posiada poszerzoną wiedzę zgodnie z jego indywidualnymi zainteresowaniami i predyspozycjami;

K_W10: zna zasady korzystania z technologii informatycznych na potrzeby realizowanych przez siebie zadań;

K_U09: samodzielnie zdobywa umiejętności praktyczne;

K_K03: Okazuje zrozumienie do pracy zespołowej; wykazuje gotowość do pracy samodzielnej; potrafi budować relacje oparte na wiarygodności i zaufaniu;

K_K05: jest świadomy ważności i konieczności pogłębiania umiejętności dostosowania się do realiów życia społecznego a także nieustannego podnoszenia własnych kwalifikacji i kompetencji;

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)