Analiza dzieła filmowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-ADF-KUL.TF-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Analiza dzieła filmowego |
Jednostka: | Zakład Kultury Wizualnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | podstawy wiedzy o historii kina |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 30 godzin kontaktowych 40 godzin - obejrzenie filmów do analizy 15 godzin - lektura zadanych tekstów 15 - przygotowanie się do egzaminu Razem 100 godzin = 4 punkty ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Dyskusja na zajęciach - K_W03, KW_01, K_U16, K_U18 Egzamin ustny - K_W03, K_W10, K_U05, K_U15, K_U16, K_U18, K_K01 |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przekazanie studentom wiedzy na temat sposobów analizy dzieła sztuki na przykładzie filmu. Studenci poznają podstawowe teorie dotyczące analizy filmu, a także uczą się stosować je w odniesieniu do konkretnych dzieł filmowych. Studenci uzyskują wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim poddają analizie wybrane dzieła filmowe. Zajęcia uczą szerokiego ujęcia wiedzy filmoznawczej, interpretacji filmów w szerokiej, kulturoznawczej perspektywie. Na każdych zajęciach dogłębnej i wszechstronnej analizie poddawany jest jeden film (obejrzany wcześniej przez studentów) W ten sposób uczestnicy kursu nie tylko rozwijają kompetencje odbiorcze niezbędne do świadomego uczestnictwa we współczesnej kulturze audiowizualnej, ale także poznają wybrane arcydzieła kinematografii europejskiej, amerykańskiej i azjatyckiej. |
Literatura: |
Aumont J. M., Marie, Analiza filmu, PWN, Warszawa 2011. Bordwell D., Thompson K., Film art. Sztuka filmowa, Wydawnictwo Wojciech Marzec, Warszawa 2010. Hendrykowski M., Słowo o filmie: historia, teoria, interpretacja, PWN, Warszawa 1982. Helman A., Ostaszewski J,. Historia myśli filmowej, Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk 2007. Kino amerykańskie. Dzieła, red. E. Durys, K. Klejsa, RABID, Kraków 2006. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA K_W03 Student ma uporządkowaną wiedzę teoretyczną w zakresie kultury filmowej rozpatrywanej w płaszczyźnie interdyscyplinarnej; rozumie podstawowe koncepcje dotyczące kultury filmowej, analizy i interpretacji dzieł filmowych. K_W10 Student zna i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji odzwierciedlające się w arcydziełach sztuki filmowej. UMIEJĘTNOŚCI K_U05 Student potrafi rozpoznawać różne rodzaje wytworów kultury, przeprowadzać ich krytyczną analizę i interpretację z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego K_U15 Student potrafi analizować informację, wykorzystując w tym celu różnorodne źródła, metody i narzędzia K_U16 Student jest w stanie właściwie dobierać metody i narzędzia badawcze dotyczące dziedziny kulturoznawstwa. K_U18 Student potrafi przeprowadzać krytyczną analizę i interpretację wytworów kultury z uwzględnieniem kontekstu społeczno-kulturowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 Student jest zdolny krytycznie i wieloaspektowo wartościować dzieła filmowe i jest gotów do stałego poszerzania swoich kompetencji odbiorczo-interpretacyjnych; jest świadomym odbiorcą dzieł filmowych, które rozpatruje jako teksty odzwierciedlające procesy społeczno-kulturowe. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Michał Bobrowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.