Centralne zaburzenia słuchu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-CZS-L-1S.6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Centralne zaburzenia słuchu |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | uczestnictwo w zajęciach wynika z przewidzianego planem zajęć podziału na grupy konwersatoryjne. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01, W02, W03, U04 - test U01, U02, U03 - konwersatorium: prace zaliczeniowe K01, K02, - konwersatorium: aktywność |
Pełny opis: |
- koncepcje przetwarzania słuchowego; - centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego; - procedura diagnozy osób z CAPD; - ocena czasowych aspektów przetwarzania słuchowego; - ocena dyskryminacji wysokości i natężenia dźwięków; - ocena dwu- i rozdzielnousznego słyszenia; - ocena mowy zniekształconej - terapia osób z zaburzeniami CAPD |
Literatura: |
Kurkowski M.: Zaburzenia przetwarzania słuchowego. W: Teoria zaburzeń mowy. Red. S. Grabias, M. Kurkowski. Lublin. Wyd. UMCS. 2012; Kurkowski Z.M.: Diagnozowanie audiofonologiczne. W: Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Red. T. Woźniak, J. Panasiuk. Lublin: Wydawnictwo UMCS. 2015. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1 - omawia zagadnienia fizjologii i patologii wyższych funkcji słuchowych W2 - charakteryzuje ośrodkowe zaburzenia słuchu; W3 - zna metody behawioralnych i elektrofizjologicznych metody diagnostycznych stosowanych u osób z ośrodkowymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego; W4 - zna metody terapeutyczne stosowane u dzieci z ośrodkowymi zaburzeniami słuchu. Umiejętności: U1 - potrafi wykonać testy diagnostyczne oceniające ośrodkowe przetwarzanie słuchowe; U2 - potrafi wykonać kwestionariusze przesiewowe do wykrywania CAPD U3 - potrafi dobrać odpowiednie testu diagnostyczne dla konkretnego przypadku Kompetencje: K1 - wykazuje się otwartością na nowe informacje i ujęcia zjawisk K2 - umiejętnie postrzega relacje w rodzinie i środowisku szkolnym mające wpływ na możliwości komunikowania się dzieci |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-27 - 2023-06-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Sienkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-26 - 2024-06-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Sienkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.