Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Centralne zaburzenia słuchu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-CZS-L-1S.6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Centralne zaburzenia słuchu
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

uczestnictwo w zajęciach wynika z przewidzianego planem zajęć podziału na grupy konwersatoryjne.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W01, W02, W03, U04 - test

U01, U02, U03 - konwersatorium: prace zaliczeniowe

K01, K02, - konwersatorium: aktywność

Pełny opis:

- koncepcje przetwarzania słuchowego;

- centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego;

- procedura diagnozy osób z CAPD;

- ocena czasowych aspektów przetwarzania słuchowego;

- ocena dyskryminacji wysokości i natężenia dźwięków;

- ocena dwu- i rozdzielnousznego słyszenia;

- ocena mowy zniekształconej

- terapia osób z zaburzeniami CAPD

Literatura:

Kurkowski M.: Zaburzenia przetwarzania słuchowego. W: Teoria zaburzeń mowy. Red. S. Grabias, M. Kurkowski. Lublin. Wyd. UMCS. 2012;

Kurkowski Z.M.: Diagnozowanie audiofonologiczne. W: Logopedia. Standardy postepowania logopedycznego. Red. T. Woźniak, J. Panasiuk. Lublin: Wydawnictwo UMCS. 2015.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1 - omawia zagadnienia fizjologii i patologii wyższych funkcji słuchowych

W2 - charakteryzuje ośrodkowe zaburzenia słuchu;

W3 - zna metody behawioralnych i elektrofizjologicznych metody diagnostycznych stosowanych u osób z ośrodkowymi zaburzeniami przetwarzania słuchowego;

W4 - zna metody terapeutyczne stosowane u dzieci z ośrodkowymi zaburzeniami słuchu.

Umiejętności:

U1 - potrafi wykonać testy diagnostyczne oceniające ośrodkowe przetwarzanie słuchowe;

U2 - potrafi wykonać kwestionariusze przesiewowe do wykrywania CAPD

U3 - potrafi dobrać odpowiednie testu diagnostyczne dla konkretnego przypadku

Kompetencje:

K1 - wykazuje się otwartością na nowe informacje i ujęcia zjawisk

K2 - umiejętnie postrzega relacje w rodzinie i środowisku szkolnym mające wpływ na możliwości komunikowania się dzieci

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Sienkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Katarzyna Sienkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)