Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka historii

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DH-H.N-2S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka historii
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Wykład: 15h

Konwersatorium: 30h

Konsultacje indywidualne: 3h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 25h

Przygotowanie do zaliczeń/egzaminów: 15h

Studiowanie literatury przedmiotu: 25h


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W07; U08; K03; K04; K05

wykład: egzamin pisemny


W07; K03; K05

konwersatorium:

prace zaliczeniowe - prezentacja/projekt

aktywność


Pełny opis:

Przedmiot jest przeznaczony dla studentów kierunku historia, studia stacjonarne II stopnia magisterskie specjalność nauczycielska. Treści merytoryczne koncentrują się wokół zagadnień służących przygotowaniu teoretycznemu i praktycznemu studentów do wykonywania zawodu nauczyciela przedmiotu: historia w szkole ponadpodstawowej.

Literatura:

J. Maternicki, Cz. Majorek, A. Suchoński, Dydaktyka historii, Warszawa 1993.

A. Zielecki, Wprowadzenie do dydaktyki historii, Kraków 2007.

E. Chorąży, D. Konieczka-Śliwińska, Edukacja historyczna w szkole. Teoria i

praktyka, Warszawa 2008.

M. Bieniek, Dydaktyka historii, Olsztyn 2009

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W07: Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu dydaktyki historii.

Umiejętności:

U08: Student ma głębokie przekonanie o konieczności ustawicznego rozszerzania swojej wiedzy z zakresy dydaktyki historii.

Kompetencje społeczne:

K03: Student ma właściwe przygotowanie z zakresu dydaktyki do wykonywania zawodu nauczyciela historii.

K04: Student jest świadomy odpowiedzialności prawnej i etycznej, które wiążą się z nabyciem praw oraz wykonywaniem zawodu nauczyciela.

K05: Student ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania swoich umiejętności teoretycznych i praktycznych, potrafi organizować proces uczenia się innych osób.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Dariusz Szewczuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0