Dydaktyka historii w szkole ponadpodstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DHSP-H.N-2S.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka historii w szkole ponadpodstawowej |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Wykład: 15h Konwersatorium: 30h Konsultacje indywidualne: 3h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 25h Przygotowanie do zaliczeń/egzaminów: 15h Studiowanie literatury przedmiotu: 25h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W07; U08; K03; K04; K05 wykład: egzamin W07; K03; K05 konwersatorium: prace zaliczeniowe - prezentacja/projekt aktywność |
Literatura: |
1. J. Maternicki, Cz. Majorek, A. Suchoński, Dydaktyka historii, Warszawa 1993. 2. A. Zielecki, Wprowadzenie do dydaktyki historii, Kraków 2007. 3. E. Chorąży, D. Konieczka-Śliwińska, Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Warszawa 2008. 4. M. Bieniek, Dydaktyka historii, Olsztyn 2009 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W07: Student ma uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu dydaktyki historii. Umiejętności: U08: Student ma głębokie przekonanie o konieczności ustawicznego rozszerzania swojej wiedzy z zakresy dydaktyki historii. Kompetencje społeczne: K03: Student ma właściwe przygotowanie z zakresu dydaktyki do wykonywania zawodu nauczyciela historii. K04: Student jest świadomy odpowiedzialności prawnej i etycznej, które wiążą się z nabyciem praw oraz wykonywaniem zawodu nauczyciela. K05: Student ma świadomość konieczności ciągłego uzupełniania swoich umiejętności teoretycznych i praktycznych, potrafi organizować proces uczenia się innych osób. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.