Dydaktyka języka angielskiego na III i IV etapie edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DJA3-4EE-A.N-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego na III i IV etapie edukacji |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | - Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium / ćwiczenia: 30h Konsultacje indywidualne: 2h - Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczeń / egzaminów: 17h Studiowanie literatury przedmiotu: 20h Przygotowanie projektów dotyczących testowania: 6h Razem: 90h =3ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin pisemny: W14, W015 U14, U16 Projekty dotyczące testowania: W14 U17 Aktywność: K02, K03, K04, K09 |
Pełny opis: |
Ćwiczenia poświęcone są ocenianiu i testowaniu wiedzy i umiejętności uczniów na III i IV etapie kształcenia. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na style i strategie uczenia się języków obcych; wpływ sfery emocjonalnej na proces uczenia się; typy testów oraz sposoby ich egzekwowania; strukturę testów; związek pomiędzy uczeniem się-nauczaniem-testowaniem; testowanie poszczególnych umiejętności językowych (słuchanie i czytanie); testowanie poszczególnych podsystemów językowych (gramatyka i słownictwo); analizowanie wyników testów; etyczne zachowanie podczas testowania i oceniania. |
Literatura: |
1. Brown, H.D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching (5th edition). Prentice Hall Regents. 2. Cohen, A.D. (2010). Focus on the language learner: Styles, strategies and motivation. In Schmitt, N. (ed.) An Introduction to Applied Linguistics. Hodder Education. 3. Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman 4. Coombe, Ch., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A practical guide to assessing English language learners. Ann Arbor: The University of Michigan Press 5. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W14 - student ma rozszerzoną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na wszystkich etapach edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem etapów III i IV W15 - student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na wszystkich etapach edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Umiejętności: U14 - Student potrafi wykorzystywać rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania nietypowych sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na wszystkich etapach edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem etapów III i IV U16 - Student posiada umiejętności niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły w odniesieniu do diagnozowania potrzeb uczniów i oceny jakości usług edukacyjnych w zakresie nauczania języka angielskiego jako języka obcego na wszystkich etapach edukacji+, ze szczególnym uwzględnieniem etapów III i IV U17 - Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego, oryginalnego i innowacyjnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Kompetencje społeczne: K02 - Student w grupie współdziała i pełni różne role, a poza nią samodzielnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe oraz planuje i organizuje ich przebieg K03 - Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania K04 - Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu K09 - Student wykazuje odpowiedzialną aktywność, podejmuje zobowiązania i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.