Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego na III i IV etapie edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DJA3-4EE-A.N-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego na III i IV etapie edukacji
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

- Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium / ćwiczenia: 30h

Konsultacje indywidualne: 2h

- Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie do zajęć: 15h

Przygotowanie do zaliczeń / egzaminów: 17h

Studiowanie literatury przedmiotu: 20h

Przygotowanie projektów dotyczących testowania: 6h

Razem: 90h =3ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin pisemny: W14, W015

U14, U16

Projekty dotyczące testowania: W14

U17

Aktywność: K02, K03, K04, K09

Pełny opis:

Ćwiczenia poświęcone są ocenianiu i testowaniu wiedzy i umiejętności uczniów na III i IV etapie kształcenia. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na style i strategie uczenia się języków obcych; wpływ sfery emocjonalnej na proces uczenia się; typy testów oraz sposoby ich egzekwowania; strukturę testów; związek pomiędzy uczeniem się-nauczaniem-testowaniem; testowanie poszczególnych umiejętności językowych (słuchanie i czytanie); testowanie poszczególnych podsystemów językowych (gramatyka i słownictwo); analizowanie wyników testów; etyczne zachowanie podczas testowania i oceniania.

Literatura:

1. Brown, H.D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching (5th edition). Prentice Hall Regents.

2. Cohen, A.D. (2010). Focus on the language learner: Styles, strategies and motivation. In Schmitt, N. (ed.) An Introduction to Applied Linguistics. Hodder Education.

3. Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman

4. Coombe, Ch., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A practical guide to assessing English language learners. Ann Arbor: The University of Michigan Press

5. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W14 - student ma rozszerzoną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na wszystkich etapach edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem etapów III i IV

W15 - student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na wszystkich etapach edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci i młodzieży w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Umiejętności:

U14 - Student potrafi wykorzystywać rozszerzoną wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania nietypowych sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na wszystkich etapach edukacji, ze szczególnym uwzględnieniem etapów III i IV

U16 - Student posiada umiejętności niezbędne do kompleksowej realizacji dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych zadań szkoły w odniesieniu do diagnozowania potrzeb uczniów i oceny jakości usług edukacyjnych w zakresie nauczania języka angielskiego jako języka obcego na wszystkich etapach edukacji+, ze szczególnym uwzględnieniem etapów III i IV

U17 - Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego, oryginalnego i innowacyjnego przygotowania i dostosowania programu nauczania do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Kompetencje społeczne:

K02 - Student w grupie współdziała i pełni różne role, a poza nią samodzielnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe oraz planuje i organizuje ich przebieg

K03 - Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania

K04 - Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu

K09 - Student wykazuje odpowiedzialną aktywność, podejmuje zobowiązania i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych zadań zawodowych wynikających z roli nauczyciela

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)