Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DJAS-A.N-1S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego w szkole
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

2 punkty ECTS = 60 godzin


Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium - 30h

Konsultacje indywidualne - 2h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 6h

Przygotowanie projektów: 14h

Studiowanie literatury przedmiotu: 8h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Pisemny test zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_K04)


Projekt zaliczeniowy (K_W12, K_W14, K_W15, K_U14, K_U15, K_U17, K_U18, K_K01, K_K02, K_K03, K_K04)


Aktywność (K_K01, K_K02, K_K03, K_K04)

Pełny opis:

Konwersatorium poświęcone jest kształceniu językowemu w szkole. Podczas III semestru studiów studenci zgłębiają tematykę związaną z ogólną charakterystyką dzieci i nastolatków jako uczniów, a także z dostosowaniem metod i technik nauczania do danej grupy wiekowej. Studenci zaznajomieni zostaną z zagadnieniami związanymi z planowaniem lekcji języka obcego oraz podstawą programową, zarządzaniem klasą, nauczaniem słownictwa, gramatyki i wymowy angielskiej.

Literatura:

• Ching, G. 2019. Teaching English: A Practical Guide for Language Teachers.

• Brewster, Jean. 2002. The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English.

• Garton, S & Copland, F. 2018. The Routledge Handbook of Teaching English to Young Learners.

• Gower, Roger, Diane Phillips, Steve Walters. 2005. Teaching Practice. A handbook for teachers in training. Macmillan.

• Harmer, Jeremy. 2001 (Third Edition). The Practice of English Language Teaching. Longman.

• Harmer, Jeremy. 2007. How to Teach English. Longman.

• Krzemińska-Adamek, M. & Kotorowicz-Jasińska, K. (2018). Częstotliwośc słów: implikacje dla uczenia się, nauczania i testowania leksyki w języku obcym. Języki Obce w Szkole 3/2018, pp. 105-110.

• Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych (selected parts).

• Szpotowicz, Magdalena, Małgorzata Szulc-Kurpaska. 2009. Teaching English to Young Learners. Warszawa: PWN.

• Thornbury, Scott. 2002. How to Teach Vocabulary. Longman.

Efekty uczenia się:

W1: Student ma usystematyzowaną wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W12

W2: Student ma uporządkowaną wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W14

W3: Student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na I i II etapie edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W15

Umiejętności:

U1: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_U14

U2: Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania oraz materiałów dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U17

U4: wykazuje umiejętność uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu edukacyjnego z wykorzystaniem nowoczesnych środków i metod pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów w postaci zastosowań różnych technologii informatycznych - K_U18

Kompetencje społeczne:

K1: Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie - K_K01

K2: Student w grupie współdziała i pełni różne role, a poza nią samodzielnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe oraz planuje i organizuje ich przebieg - K_K02

K3: Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania - K_K03

K4: prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu - K_K04

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz, Anna Kiszczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz, Anna Kiszczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)