Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka agielskiego w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DJAS-A.N-2S.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka agielskiego w szkole
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Studenci posiadają podstawową wiedzę z zakresu dydaktyki języka angielskiego (nauczanie sprawności i podsystemów językowych).

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

ocena aktywności/uczestnictwo w zajęciach

semestralny test zaliczeniowy

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Tomlinson, B. (ed.). (2003). Developing Materials for Language Teaching. Continuum

2. Tomlinson, B. (ed.). (2011). Materials Development in Language Teaching. Second Edition. CUP

3. Nation, P. & Newton, J. (2008). Teaching ESL/EFL Listening and Speaking. Routledge.

4. Schmitt, N. (2000). Vocabulary in language teaching. Cambridge University Press.

5. Harwood, N. (ed.). (2010). English Language Teaching Materials: Theory and Practice, Cambridge University Press

6. Nation, I.S.P. (2009), Teaching ESL/EFL Reading and Writing. Routledge.

7. Brown, H.D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching (5th edition). Prentice Hall Regents.

8. Richards, C.R. and T.S.C. Farrell. (2005). Professional Development for Language Teachers. Cambridge: CUP

9. McKay, S.L. (2006). Researching Second Language Classrooms. Lawrence Erlbaum

Literatura uzupełniająca:

1. Gower, R., Phillips, D. and Walters, S. (2005). Teaching Practice. A Handbook for Teachers in Training. Macmillan

2. Schmitt, N. (ed.) 2010. An Introduction to Applied Linguistics. Hodder Education

Efekty uczenia się:

zna wymagania ogólne i szczegółowe dla edukacji językowej zawarte w Podstawie programowej kształcenia ogólnego, ze szczególnym uwzględnieniem wymagań sformułowanych dla szkoły ponadpodstawowej (odniesienie do efektów kierunkowych: K_W01, K_W06, odniesienie do standardu kształcenia nauczycieli: D.1/E.1.W1, D.1/E.1.W2, D.1/E.1.U1, D.1/E.1.U2)

zna formy kontroli i oceny efektów pracy uczniów w kontekście polskiego systemu edukacji (odniesienie do efektów kierunkowych: K_W07, odniesienie do standardu kształcenia nauczycieli: D.1/E.1.W11, D.1/E.1.U8)

określa kryteria doboru oraz zasady konstruowania materiałów dydaktycznych służących nauczaniu poszczególnych sprawności językowych oraz podsystemów języka, z uwzględnieniem technologii informacyjnej, także tych opisanych w wymaganiach szczegółowych Podstawy Programowej (odniesienie do efektów kierunkowych: K_W01, K_U01, K_U04, K_K02 , odniesienie do standardu kształcenia nauczycieli: D.1/E.1.W6, D.1/E.1.W8, D.1/E.1.U3, D.1/E.1.K4)

zna współczesne podejścia i metody w dydaktyce języków obcych oraz rozumie wpływ różnic indywidualnych i czynników afektywnych na proces uczenia się i nauczania języka obcego (odniesienie do efektów kierunkowych: K_W03, K_W07, K_U01, K_U04, odniesienie do standardu kształcenia nauczycieli: D.1/E.1.W5, D.1/E.1.W6, D.1/E.1.W7, D.1/E.1.W15, D.1/E.1.W9, D.1/E.1.W13, D.1/E.1.U5, D.1/E.1.K1)

planuje proces kształcenia, począwszy od założeń podstawy programowej, poprzez tworzenie i wybór programów nauczania, aż po formułowanie celów i dobór treści nauczania poszczególnych lekcji (odniesienie do efektów kierunkowych: K_W07, K_U01, K_U04, K_K02, odniesienie do standardu kształcenia nauczycieli: D.1/E.1.W13, D.1/E.1.W15, D.1/E.1.U3, D.1/E.1.U7, D.1/E.1.K7, D.1/E.1.K8, D.1/E.1.K9)

zna zasady przeprowadzania i potrafi przeprowadzić badanie w działaniu, mające na celu zdiagnozowanie problemów dydaktycznych i zastosowanie programu naprawczego (odniesienie do efektów kierunkowych: K_U01, K_U04, K_U05, K_K02, odniesienie do standardu kształcenia nauczycieli: D.1/E.1.W14, D.1/E.1.K1)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Kiszczak, Małgorzata Krzemińska-Adamek
Prowadzący grup: Anna Kiszczak, Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Anna Kiszczak, Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)