Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DJAS-A.N-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego w szkole
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Student posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu dydaktyki szczegółowej (nauczanie sprawności i podsystemów języka) oraz znajomość najważniejszych pojęć z zakresu oceniania wiedzy i umiejętności w języku obcym.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

2 punkty ECTS = 60 godzin


Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium - 30h

Konsultacje indywidualne - 2h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 15h

Przygotowanie projektów: 8h

Studiowanie literatury przedmiotu: 5h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Pisemny test zaliczeniowy (K_W01, K_W02, K_W07, K_U01, K_U04)

Projekt (przygotowanie zadań do testu nauczycielskiego) (K_U1, K_U04, K_U10, K_U11, K_K01, K_K02)

Ocena uczestnictwa w zajęciach (K_W01, K_W02, K_W07, K_U01, K_U04)


Pełny opis:

Kurs poświęcony jest zaawansowanym zagadnieniom dotyczącym dydaktyki języka angielskiego jako obcego nauczania ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki nauczania na trzecim etapie edukacyjnym. Podczas kursu uwaga poświęcona zostanie miedzy innymi kwestiom związanym z ocenianiem wiedzy i umiejętności uczniów. Podczas zajęć poruszone zostają kwestie dotyczące znaczenia i roli oceniania w dydaktyce i wynikającej z tego potrzeby tworzenia poprawnie skonstruowanych narzędzi pomiaru. Studenci zaznajamiają się z konkretnymi technikami oceny wybranych obszarów wiedzy i umiejętności, a także nabywają umiejętności krytycznej analizy już istniejących narzędzi. Ponadto, podczas kursu poruszone zostaną zagadnienia dotyczące użycia narzędzi technologicznych/IT i w nauczaniu, a także takich technik naczania jak flipped classroom, collaborative teaching, cooperative teaching, reciprocal teaching czy problem-based learning and teaching.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman

Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press

Coombe, Ch., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A practical guide to assessing English language learners. Ann Arbor: The University of Michigan Press

Literatura uzupelniajaca:

Carr, N. (2011). Designing and Analysing Language Tests. Oxford: OUP.

Thaine, C. (2010). Teacher Training Essentials. Workshops for Professional Development. Cambridge: CUP.

Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary: A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan.

Flowerdew, J. (2009). Corpora in language teaching. In Long, M.H. and C.J. Doughty (eds.), The Handbook of Language Teaching. Chichester, West Sussex: Blackwell Publishing.

Astika, G. (2017). What words should we teach? Exploration into vocabulary profiler. IJOTL-TL (2017).

Hyland, K. (2016). General and specific EAP. In K. Hyland, & P. Shaw (Eds.), The Routledge Handbook of English for Academic Purposes (pp. 17—29). New York, NY: Routledge.

Hyland, K., Wong, L. L.C. (Eds.) (2019). Specialised English: New Directions in ESP and EAP Research and Practice. New York, NY: Routledge.

Li,Y. (2020). EAP and EAP teachers. In Y. Li (ed.) Educational Change Amongst English Language College Teachers in China, Springer.

Ansarian, L and Lin Mei, T. (2018) Problem-based language learning and teaching: An innovative approach to learn a new language. Singapore: Springer.

Chamot, A. U. (2009). The CALLA Handbook: Implementing the Cognitive Academic Language Learning Approach. White Plains, NY: Pearson Education Inc.

Fisher, D., Frey, N., & Fehrenbacher, T. (2004). Reciprocal teaching: Giving responsibility to students. In D. Fisher, & N. Frey (Eds.), Improving adolescent literacy: Content strategies at work (pp. 153—168). Upper Saddle River, NJ: Pearson.

Klingner, J. K., Vaughn, S., & Boardman, A. (2015). Teaching reading comprehension to students with learning difficulties. New York, NY: The Guilford Press.

Kraus, J. and Boss, S. (2013) Thinking through project-based learning. London: Sage Publications.

Mehring J. (2018) Innovations in flipping the language classroom: Theories and Practices. Singapore: Springer.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia związane z testowaniem znajomości języka angielskiego jako obcego - K_W01

W2: wymienia i definiuje rodzaje oceniania oraz typy testów - K_W02

W3: zna i rozumie w poszerzonym stopniu cechy dobrych narzędzi pomiaru, a także rozumie czynniki, które wpływają na jakość tych narzędzi - K_W01, K_W07

Umiejętności:

U1: stosuje we własnych zadaniach testowych różnorodne techniki służące ocenie wybranych obszarów wiedzy i umiejętności językowych uczniów, a także potrafi krytycznie ocenić użycie tych technik w zadaniach już istniejących - K_U1, K_U04

U2: współpracując z innymi osobami, tworzy nauczycielski test osiągnięć szkolnych zgodnie z zasadami konstrukcji testów, a także dostarcza informacji zwrotnej na temat przygotowanych przez inne osoby testów - K_U10, KU11

Kompetencje społeczne:

K1: wykazuje dbałość o tworzenie narzędzi pomiarowych najwyższej jakości, z zachowaniem najwyższych standardów merytorycznych, językowych oraz edycyjnych - K_K02

K2: Jest gotów do krytycznej oceny swojej pracy i wyciągnięcia wniosków dla dalszego rozwoju profesjonalnego - K_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-308cda04f (2024-12-03)