Dydaktyka języka angielskiego w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DJAS-A.N-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego w szkole |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Student posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą zagadnień z zakresu dydaktyki szczegółowej (nauczanie sprawności i podsystemów języka) oraz znajomość najważniejszych pojęć z zakresu oceniania wiedzy i umiejętności w języku obcym. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 2 punkty ECTS = 60 godzin Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium - 30h Konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie projektów: 8h Studiowanie literatury przedmiotu: 5h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemny test zaliczeniowy (K_W01, K_W02, K_W07, K_U01, K_U04) Projekt (przygotowanie zadań do testu nauczycielskiego) (K_U1, K_U04, K_U10, K_U11, K_K01, K_K02) Ocena uczestnictwa w zajęciach (K_W01, K_W02, K_W07, K_U01, K_U04) |
Pełny opis: |
Kurs poświęcony jest zaawansowanym zagadnieniom dotyczącym dydaktyki języka angielskiego jako obcego nauczania ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki nauczania na trzecim etapie edukacyjnym. Podczas kursu uwaga poświęcona zostanie miedzy innymi kwestiom związanym z ocenianiem wiedzy i umiejętności uczniów. Podczas zajęć poruszone zostają kwestie dotyczące znaczenia i roli oceniania w dydaktyce i wynikającej z tego potrzeby tworzenia poprawnie skonstruowanych narzędzi pomiaru. Studenci zaznajamiają się z konkretnymi technikami oceny wybranych obszarów wiedzy i umiejętności, a także nabywają umiejętności krytycznej analizy już istniejących narzędzi. Ponadto, podczas kursu poruszone zostaną zagadnienia dotyczące użycia narzędzi technologicznych/IT i w nauczaniu, a także takich technik naczania jak flipped classroom, collaborative teaching, cooperative teaching, reciprocal teaching czy problem-based learning and teaching. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press Coombe, Ch., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A practical guide to assessing English language learners. Ann Arbor: The University of Michigan Press Literatura uzupelniajaca: Carr, N. (2011). Designing and Analysing Language Tests. Oxford: OUP. Thaine, C. (2010). Teacher Training Essentials. Workshops for Professional Development. Cambridge: CUP. Schmitt, N. (2010). Researching Vocabulary: A Vocabulary Research Manual. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan. Flowerdew, J. (2009). Corpora in language teaching. In Long, M.H. and C.J. Doughty (eds.), The Handbook of Language Teaching. Chichester, West Sussex: Blackwell Publishing. Astika, G. (2017). What words should we teach? Exploration into vocabulary profiler. IJOTL-TL (2017). Hyland, K. (2016). General and specific EAP. In K. Hyland, & P. Shaw (Eds.), The Routledge Handbook of English for Academic Purposes (pp. 17—29). New York, NY: Routledge. Hyland, K., Wong, L. L.C. (Eds.) (2019). Specialised English: New Directions in ESP and EAP Research and Practice. New York, NY: Routledge. Li,Y. (2020). EAP and EAP teachers. In Y. Li (ed.) Educational Change Amongst English Language College Teachers in China, Springer. Ansarian, L and Lin Mei, T. (2018) Problem-based language learning and teaching: An innovative approach to learn a new language. Singapore: Springer. Chamot, A. U. (2009). The CALLA Handbook: Implementing the Cognitive Academic Language Learning Approach. White Plains, NY: Pearson Education Inc. Fisher, D., Frey, N., & Fehrenbacher, T. (2004). Reciprocal teaching: Giving responsibility to students. In D. Fisher, & N. Frey (Eds.), Improving adolescent literacy: Content strategies at work (pp. 153—168). Upper Saddle River, NJ: Pearson. Klingner, J. K., Vaughn, S., & Boardman, A. (2015). Teaching reading comprehension to students with learning difficulties. New York, NY: The Guilford Press. Kraus, J. and Boss, S. (2013) Thinking through project-based learning. London: Sage Publications. Mehring J. (2018) Innovations in flipping the language classroom: Theories and Practices. Singapore: Springer. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1: zna i rozumie w pogłębionym stopniu zagadnienia związane z testowaniem znajomości języka angielskiego jako obcego - K_W01 W2: wymienia i definiuje rodzaje oceniania oraz typy testów - K_W02 W3: zna i rozumie w poszerzonym stopniu cechy dobrych narzędzi pomiaru, a także rozumie czynniki, które wpływają na jakość tych narzędzi - K_W01, K_W07 Umiejętności: U1: stosuje we własnych zadaniach testowych różnorodne techniki służące ocenie wybranych obszarów wiedzy i umiejętności językowych uczniów, a także potrafi krytycznie ocenić użycie tych technik w zadaniach już istniejących - K_U1, K_U04 U2: współpracując z innymi osobami, tworzy nauczycielski test osiągnięć szkolnych zgodnie z zasadami konstrukcji testów, a także dostarcza informacji zwrotnej na temat przygotowanych przez inne osoby testów - K_U10, KU11 Kompetencje społeczne: K1: wykazuje dbałość o tworzenie narzędzi pomiarowych najwyższej jakości, z zachowaniem najwyższych standardów merytorycznych, językowych oraz edycyjnych - K_K02 K2: Jest gotów do krytycznej oceny swojej pracy i wyciągnięcia wniosków dla dalszego rozwoju profesjonalnego - K_K01 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.