Dydaktyka języka angielskiego w szkole podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DJASP-A.N-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego w szkole podstawowej |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dydaktyki ogólnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 2 punkty ECTS = 60 godzin Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium - 30h Konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 6h Przygotowanie projektów: 14h Studiowanie literatury przedmiotu: 8h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemny test zaliczeniowy (K_W01, K_W04, K_W07, K_U01, K_U04, K_U10) Projekt zaliczeniowy (K_W01, K_W04, K_W07, K_U01, K_U04, K_U10, K_K01, K_K02, K_K03) Aktywność (K_K01, K_K02, K_K03) |
Pełny opis: |
Konwersatorium poświęcone jest kształceniu językowemu na II etapie edukacji. Podczas V semestru studiów studenci zgłębiają tematykę związaną z ogólną charakterystyką dzieci i nastolatków jako uczniów, a także z dostosowaniem metod nauczania do tej grupy wiekowej. Studenci zaznajomieni zostaną z zagadnieniami związanymi z wykorzystywaniem i ewaluacją materiałów dydaktycznych wykorzystywanych podczas lekcji języka obcego, wykorzystaniem technologii w nauczaniu języka angielskiego, ocenianiem i testowaniem w kształceniu językowym, trudnościami w uczeniu się języków obcych, strategiami towarzyszącymi uczeniu się, nauczaniem elementów kultury krajów anglojęzycznych podczas kształcenia językowego oraz zintegrowanemu kształceniu przedmiotowo-językowemu. |
Literatura: |
Bogdanowicz, M. (2004). Niespecyficzne i specyficzne trudności w uczeniu się języków obcych. In M. Bogdanowicz & M. Smoleń (Eds), Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Harmonia. Brewster, Jean. (2002). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English. Brown, H.D. (2006). Principles of Language Learning and Teaching (5th ed.). Pearson Longman. Byram, M., Gribkova, B., & Starkey, H. (2002). Developing the intercultural dimension in language teaching. A practical introduction for teachers. Strasbourg: Council of Europe. Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University-Press. Centralna Komisja Egzaminacyjna. (2018). Informator o Egzaminie Ósmoklasisty od roku 2019/2020. Warszawa. Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th edition), Harlow: Pearson. Kramsch, C. J. (1998). Language and culture. Oxford University Press. Lewicka-Mroczek, E. (2010). Changing Role of an EFL Teacher. In H. Komorowska, Coping with diversity: Language and culture education. Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej" Academica". Mehisto, P. , Marsh, D., & Frigols, M. J. 2008. Uncovering CLIL : Content and Language Integrated Learning in bilingual and multilingual education . Macmillan Nijakowska, J. (2004). Nauczanie wybranych relacji głoska-litera w języku angielskim – materiały praktyczne. In M. Bogdanowicz & M. Smoleń (Eds), Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Harmonia. Pinter, Annamaria. (2006). Teaching Young Language Learners. OUP. Sharma,P., & B. Barrett. 2007. Blended Learning: Using technology in and beyond the language classroom. Macmillan Szpotowicz, M. & Szulc-Kurpaska, M. (2009). Teaching English to Young Learners. Warszawa: PWN. Tomlinson, B., ed. (2003). Developing Materials for Language Teaching. London: Continuum Tomlinson, B., ed. (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge: CUP |
Efekty uczenia się: |
W1: Student ma usystematyzowaną w stopniu zaawansowanym wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W01. W2: Student ma uporządkowaną w stopniu zaawansowanym wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W01; D.1/E.1.W1, D.1/E.1.W2, D.1/E.1.W5, D.1/E.1.W6. W3: Student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na I i II etapie edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W04, K_W07; D.1/E.1.W7, D.1/E.1.W12. Umiejętności: U1: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_U01; D.1/E.1.U1, D.1/E.1.U4, D.1/E.1.U5. U2: Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania oraz materiałów dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U04; D.1/E.1.U3, D.1/E.1.U7, D.1/E.1.U11. U3: Student wykazuje umiejętność samodzielnego uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu edukacyjnego z wykorzystaniem różnych metod i narzędzi pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów - K_U10. Kompetencje społeczne: K1: Student rozumie znaczenie i konieczność uczenia się przez całe życie - K_K01; D.1/E.1.K8, D.1/E.1.K9. K2: Student w grupie współdziała na rzecz różnych celów i pełni różne role, a poza nią samodzielnie i odpowiedzialnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe - K_K02, K_K03; D.1/E.1.K5, D.1/E.1.K7. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz, Marta Kobylska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz, Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Izabela Jarosz, Anna Kiszczak, Małgorzata Krzemińska-Adamek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.