Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego w szkole podstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DJASP-A.N-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego w szkole podstawowej
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dydaktyki ogólnej

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

2 punkty ECTS = 60 godzin


Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium - 30h

Konsultacje indywidualne - 2h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 6h

Przygotowanie projektów: 14h

Studiowanie literatury przedmiotu: 8h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Pisemny test zaliczeniowy (K_W01, K_W04, K_W07, K_U01, K_U04, K_U10)

Projekt zaliczeniowy (K_W01, K_W04, K_W07, K_U01, K_U04, K_U10, K_K01, K_K02, K_K03)

Aktywność (K_K01, K_K02, K_K03)


Pełny opis:

Konwersatorium poświęcone jest kształceniu językowemu na II etapie edukacji. Podczas V semestru studiów studenci zgłębiają tematykę związaną z ogólną charakterystyką dzieci i nastolatków jako uczniów, a także z dostosowaniem metod nauczania do tej grupy wiekowej. Studenci zaznajomieni zostaną z zagadnieniami związanymi z wykorzystywaniem i ewaluacją materiałów dydaktycznych wykorzystywanych podczas lekcji języka obcego, wykorzystaniem technologii w nauczaniu języka angielskiego, ocenianiem i testowaniem w kształceniu językowym, trudnościami w uczeniu się języków obcych, strategiami towarzyszącymi uczeniu się, nauczaniem elementów kultury krajów anglojęzycznych podczas kształcenia językowego oraz zintegrowanemu kształceniu przedmiotowo-językowemu.

Literatura:

Bogdanowicz, M. (2004). Niespecyficzne i specyficzne trudności w uczeniu się języków obcych. In M. Bogdanowicz & M. Smoleń (Eds), Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Harmonia.

Brewster, Jean. (2002). The Primary English Teacher’s Guide. Penguin English.

Brown, H.D. (2006). Principles of Language Learning and Teaching (5th ed.). Pearson Longman.

Byram, M., Gribkova, B., & Starkey, H. (2002). Developing the intercultural dimension in language teaching. A practical introduction for teachers. Strasbourg: Council of Europe.

Cameron, L. (2001). Teaching languages to young learners. Cambridge: Cambridge University-Press.

Centralna Komisja Egzaminacyjna. (2018). Informator o Egzaminie Ósmoklasisty od roku 2019/2020. Warszawa.

Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment.

Harmer, J. (2007). The Practice of English Language Teaching (4th edition), Harlow: Pearson.

Kramsch, C. J. (1998). Language and culture. Oxford University Press.

Lewicka-Mroczek, E. (2010). Changing Role of an EFL Teacher. In H. Komorowska, Coping with diversity: Language and culture education. Wydawnictwo Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej" Academica".

Mehisto, P. , Marsh, D., & Frigols, M. J. 2008. Uncovering CLIL : Content and Language Integrated Learning in bilingual and multilingual education . Macmillan

Nijakowska, J. (2004). Nauczanie wybranych relacji głoska-litera w języku angielskim – materiały praktyczne. In M. Bogdanowicz & M. Smoleń (Eds), Dysleksja w kontekście nauczania języków obcych. Gdańsk: Harmonia.

Pinter, Annamaria. (2006). Teaching Young Language Learners. OUP.

Sharma,P., & B. Barrett. 2007. Blended Learning: Using technology in and beyond the language classroom. Macmillan

Szpotowicz, M. & Szulc-Kurpaska, M. (2009). Teaching English to Young Learners. Warszawa: PWN.

Tomlinson, B., ed. (2003). Developing Materials for Language Teaching. London: Continuum

Tomlinson, B., ed. (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge: CUP

Efekty uczenia się:

W1: Student ma usystematyzowaną w stopniu zaawansowanym wiedzę psychologiczną i pedagogiczną z zakresu biologicznego, intelektualnego, i społecznego rozwoju dziecka w odniesieniu do nauczania i uczenia się języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W01.

W2: Student ma uporządkowaną w stopniu zaawansowanym wiedzę dydaktyczną z zakresu teorii uczenia się i nauczania w odniesieniu do języka angielskiego jako języka obcego na I i II etapie edukacji - K_W01; D.1/E.1.W1, D.1/E.1.W2, D.1/E.1.W5, D.1/E.1.W6.

W3: Student posiada wiedzę z zakresu struktury i funkcji systemu edukacji, podmiotów działalności pedagogicznej na I i II etapie edukacji, oraz specyfiki funkcjonowania dzieci w kontekście prawidłowości i nieprawidłowości rozwojowych, w tym specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W04, K_W07; D.1/E.1.W7, D.1/E.1.W12.

Umiejętności:

U1: Student potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii, pedagogiki oraz dydaktyki do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń edukacyjnych, przede wszystkim do diagnozowania, analizowania i prognozowania sytuacji edukacyjnych związanych z nauczaniem języka angielskiego jako języka obcego na II etapie edukacji - K_U01; D.1/E.1.U1, D.1/E.1.U4, D.1/E.1.U5.

U2: Student posiada umiejętności niezbędne do samodzielnego przygotowania i dostosowania programu nauczania oraz materiałów dydaktycznych do potrzeb i możliwości uczniów, w tym rozpoznawania sytuacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_U04; D.1/E.1.U3, D.1/E.1.U7, D.1/E.1.U11.

U3: Student wykazuje umiejętność samodzielnego uczenia się i doskonalenia własnego warsztatu edukacyjnego z wykorzystaniem różnych metod i narzędzi pozyskiwania, organizowania i przetwarzania informacji i materiałów - K_U10.

Kompetencje społeczne:

K1: Student rozumie znaczenie i konieczność uczenia się przez całe życie - K_K01; D.1/E.1.K8, D.1/E.1.K9.

K2: Student w grupie współdziała na rzecz różnych celów i pełni różne role, a poza nią samodzielnie i odpowiedzialnie podejmuje i inicjuje działania zawodowe - K_K02, K_K03; D.1/E.1.K5, D.1/E.1.K7.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz, Marta Kobylska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz, Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Jarosz, Anna Kiszczak, Małgorzata Krzemińska-Adamek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-c177de71f (2024-12-10)