Dydaktyka języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DJASPP-A.N-2S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki szczegółowej języka angielskiego jako obcego. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 3 punkty ECTS = 90 godzin Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium - 30h Konsultacje indywidualne - 2h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie do zajęć: 20h Przygotowanie projektu: 8h Studiowanie literatury przedmiotu: 15h Przygotowanie się do testu zaliczeniowego: 15h |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Pisemny test zaliczeniowy Projekt Aktywność podczas zajęć |
Pełny opis: |
Konwersatorium poświęcone jest ocenianiu wiedzy i umiejętności w zakresie języka angielskiego jako obcego u uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów szkół ponadpodstawowych. Podczas zajęć omówione zostaną m. in. zagadnienia związane z różnymi sposobami oceny, typami testów, cechami dobrego testu, procesu przygotowania testu, a także analizą ilościową i interpretacją uzyskanych wyników. |
Literatura: |
Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman. Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman. Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press. Coombe, Ch., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A practical guide to assessing English language learners. Ann Arbor: The University of Michigan Press. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1: Student zna założenia podstawy programowej w zakresie nauczania języka obcego nowożytnego na III i IV etapie edukacyjnym oraz formy kontroli i oceny efektów pracy uczniów w kontekście polskiego systemu edukacji (K_W15) W2: Student zna podstawowe zagadnienia związane z testowaniem znajomości języka angielskiego jako obcego (K_W14) Umiejętności: U1: Student tworzy nauczycielski test osiągnięć szkolnych zgodnie z zasadami konstrukcji testów (K_U14, K_U16) Kompetencje społeczne: K1: Student wykazuje dbałość o tworzenie narzędzi pomiarowych najwyższej jakości, z zachowaniem najwyższych standardów merytorycznych, językowych oraz edycyjnych (K_K09) K2: Student ma świadomość wieloaspektowości procesu kształcenia nauczyciela języka obcego, w tym wagi interakcji wiedzy o charakterze teoretycznym oraz praktycznym, pochodzącej z doświadczenia (K_K01, K_K10) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.