Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DJASPP-A.N-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka języka angielskiego w szkole ponadpodstawowej
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu dydaktyki ogólnej i dydaktyki szczegółowej języka angielskiego jako obcego.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

3 punkty ECTS = 90 godzin


Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

Konwersatorium - 30h

Konsultacje indywidualne - 2h


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie do zajęć: 20h

Przygotowanie projektu: 8h

Studiowanie literatury przedmiotu: 15h

Przygotowanie się do testu zaliczeniowego: 15h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Pisemny test zaliczeniowy

Projekt

Aktywność podczas zajęć

Pełny opis:

Konwersatorium poświęcone jest ocenianiu wiedzy i umiejętności w zakresie języka angielskiego jako obcego u uczniów, ze szczególnym uwzględnieniem uczniów szkół ponadpodstawowych. Podczas zajęć omówione zostaną m. in. zagadnienia związane z różnymi sposobami oceny, typami testów, cechami dobrego testu, procesu przygotowania testu, a także analizą ilościową i interpretacją uzyskanych wyników.

Literatura:

Brown, H. D. (2004). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman.

Brown, H. D., & Abeywickrama, P. (2010). Language assessment: Principles and classroom practices. White Plains, NY: Pearson Longman.

Hughes, A. (2003). Testing for language teachers. 2nd edition. Cambridge: Cambridge University Press.

Coombe, Ch., Folse, K., & Hubley, N. (2007). A practical guide to assessing English language learners. Ann Arbor: The University of Michigan Press.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1: Student zna założenia podstawy programowej w zakresie nauczania języka obcego nowożytnego na III i IV etapie edukacyjnym oraz formy kontroli i oceny efektów pracy uczniów w kontekście polskiego systemu edukacji (K_W15)

W2: Student zna podstawowe zagadnienia związane z testowaniem znajomości języka angielskiego jako obcego (K_W14)

Umiejętności:

U1: Student tworzy nauczycielski test osiągnięć szkolnych zgodnie z zasadami konstrukcji testów (K_U14, K_U16)

Kompetencje społeczne:

K1: Student wykazuje dbałość o tworzenie narzędzi pomiarowych najwyższej jakości, z zachowaniem najwyższych standardów merytorycznych, językowych oraz edycyjnych (K_K09)

K2: Student ma świadomość wieloaspektowości procesu kształcenia nauczyciela języka obcego, w tym wagi interakcji wiedzy o charakterze teoretycznym oraz praktycznym, pochodzącej z doświadczenia (K_K01, K_K10)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-cf0b884f2 (2024-04-02)