Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dydaktyka kompensacyjna w szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-DKS-LS.N-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dydaktyka kompensacyjna w szkole
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=21291
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

realizacja specjalności nauczycielskiej

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

15 udział w zajęciach

5 studiowanie literatury przedmiotu

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- aktywny udział w zajęciach

- udział w dyskusjach i projektach

Pełny opis:

Celem kursu jest zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności dotyczących pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych na lekcjach języka obcego. Studenci zostają zapoznani z koncepcją dydaktyki włączającej oraz warunkami jej realizacji na lekcjach języka obcego. Poznają uwarunkowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: dysleksją, ADHD, wadami słuchu i wzroku, niepełnosprawnością intelektualną oraz zespołem Aspergera oraz z metodami nauczania języków obcych pomocnych w kompensowaniu trudności w nauce. Pracując w grupach opracowują materiały na temat pracy z uczniami ze SPE a następnie dzielą się zdobytą wiedzą z pozostałymi uczestnikami kursu z wykorzystaniem metod aktywizujących, takich jak m.in.: puzzle partnerskie, wywiad partnerski, panel dyskusyjny, symulacja, itp.

Literatura:

artykuły udostępnione w kursie na kampusie

Efekty uczenia się:

K_W04 zna i rozumie terminologię z zakresu językoznawstwa (także stosowanego) oraz teorie wyjaśniające różne aspekty wytwarzania języka, akwizycji języka, rozumienia, tworzenia i przetwarzania tekstów w języku obcym

K_U10 potrafi planować własny proces rozwoju zawodowego w oparciu o świadomą autorefleksję i informację zwrotną od innych osób

K_K04 jest gotów krytycznej oceny posiadanej wiedzy, podejmowania działań samokształceniowych i uczenia się przez całe życie oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Janicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Janicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)