Dydaktyka kompensacyjna w szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-DKS-LS.N-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka kompensacyjna w szkole |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=21291 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | realizacja specjalności nauczycielskiej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 15 udział w zajęciach 5 studiowanie literatury przedmiotu |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | - aktywny udział w zajęciach - udział w dyskusjach i projektach |
Pełny opis: |
Celem kursu jest zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności dotyczących pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych na lekcjach języka obcego. Studenci zostają zapoznani z koncepcją dydaktyki włączającej oraz warunkami jej realizacji na lekcjach języka obcego. Poznają uwarunkowania kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: dysleksją, ADHD, wadami słuchu i wzroku, niepełnosprawnością intelektualną oraz zespołem Aspergera oraz z metodami nauczania języków obcych pomocnych w kompensowaniu trudności w nauce. Pracując w grupach opracowują materiały na temat pracy z uczniami ze SPE a następnie dzielą się zdobytą wiedzą z pozostałymi uczestnikami kursu z wykorzystaniem metod aktywizujących, takich jak m.in.: puzzle partnerskie, wywiad partnerski, panel dyskusyjny, symulacja, itp. |
Literatura: |
artykuły udostępnione w kursie na kampusie |
Efekty uczenia się: |
K_W04 zna i rozumie terminologię z zakresu językoznawstwa (także stosowanego) oraz teorie wyjaśniające różne aspekty wytwarzania języka, akwizycji języka, rozumienia, tworzenia i przetwarzania tekstów w języku obcym K_U10 potrafi planować własny proces rozwoju zawodowego w oparciu o świadomą autorefleksję i informację zwrotną od innych osób K_K04 jest gotów krytycznej oceny posiadanej wiedzy, podejmowania działań samokształceniowych i uczenia się przez całe życie oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Janicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Monika Janicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.