Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Emisja głosu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-EG-HI.N-2S.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Emisja głosu
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0

Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 15,0


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

ćwiczenia praktyczne/laboratoryjne K_K08 K_K10

ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć i aktywność) U01 K02

sprawdzian umiejętności praktycznych U02


Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie słuchaczy z działaniem ludzkiego aparatu mowy (aparatu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego) oraz wyposażenie studentów w umiejętności prawidłowego posługiwanie się aparatem mowy w przyszłej pracy zawodowej nauczyciela.

Literatura:

Gałkowski T., Jastrzębowska G. Logopedia. Podręcznik akademicki, Opole 1999;

Stuart C. (2002). Sztuka przemawiania i prezentacji, Warszawa 2002;

Styczek I. Logopedia, Warszawa 1979;

Tarasiewicz B. Mówię i śpiewam świadomie. Podręcznik do nauki emisji głosu, Kraków 2003

Toczyska B. Elementarne ćwiczenia dykcji, Gdańsk 2000.

Efekty uczenia się:

iedza

W 01 opisuje budowę narządu głosu i jego funkcjonowanie, charakteryzuje proces powstawania głosu, charakteryzuje cechy prawidłowego oddechu mownego, prawidłowej fonacji i rezonansu K_W16

W02 tłumaczy wpływ nieprawidłowej emisji głosu na powstawanie jego zaburzeń K_W07

Umiejętności:

U 01 różnicuje poprawne procesy emisyjne od niepoprawnych w wypowiedziach własnych i innych osób, potrafi dokonać diagnozy i korekty sprawności emisyjnych, K_U04,

Kompetencje:

K 01 ma świadomość konsekwencji zaburzeń głosu w komunikacji językowej i funkcjonowaniu zawodowym K_K08

K 02 objaśnia zasady higieny głosu, wykazuje dbałość o higienę głosu i estetykę mówienia K_K10

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Monika Gabryś-Sławińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)