Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-Government (B)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-EGOV-ARW-2S.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: E-Government (B)
Jednostka: Wydział Historii i Archeologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Zapisanie się na zajęcia

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

I. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

- wykład: 15 h

- konwersatorium: 30 h

- konsultacje indywidualne: 4h


II. Praca własna studenta


- przygotowanie do zajęć: 20 h

- przygotowanie referatu: 6 h

- przygotowanie do colloquium: 10 h

- przygotowanie do zaliczenia lektur – 15 h

- przygotowanie do egzaminu: 20 h


Razem: 120 h =4 ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zobacz w części szczegółowej sylabusa u prowadzącego Twoje zajęcia

Pełny opis:

Przedmiot traktuje o istocie, rozwoju, zastosowaniach i konsekwencjach e-Government w Polsce. Stosowanie technologii informatycznych w administracji publicznej implikuje zmiany organizacyjne, nowe umiejętności służb publicznych, poprawę jakości świadczonych usług, nowe możliwości oddziaływania na społeczeństwo i zmianę relacji urząd –obywatel.

E-Government jest rozumiany jako proces doskonalenia jakości rządzenia i świadczenia usług administracyjnych poprzez przekształcanie relacji wewnętrznych i zewnętrznych z wykorzystaniem komputerów, Internetu i nowoczesnych środków komunikacji. Jednocześnie jest częścią długofalowego programu reformy administracji w Polsce stąd przedmiot ten będzie wykładany w nawiązaniu do nauk o administracji. Celem rozwijania e-administracji jest zwiększenie efektywności działania administracji publicznej w zakresie świadczenia usług, uproszczenie załatwiania spraw urzędowych oraz umożliwienie obywatelom dostępu do informacji na ich temat, co z kolei oznacza powiązanie zajęć z zarządzaniem dokumentacją i informacją.

Przedmiot jest realizowany poprzez wykłady oraz laboratoria mające zróżnicowany charakter od konserwatoriów poprzez obserwację technik e-government w agendach państwowych i samorządowych.

Literatura:

B. Kasprzyk, Aspekty funkcjonowania e-administracji dla jakości życia obywateli, "Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy" 2011, z. 23, s. 343-353.

M. Gonczar, Informatyzacja informacji publicznej, Warszawa 2009

E. Tabaszewska, Zarządzanie informacją w polskich przedsiębiorstwach przemysłowych, Jelenia Góra, 2003

A. Nowicki, Zarys teorii doskonalenia systemów informacyjnych w zarządzaniu, Wrocław 2000

A. Pawłowska, Administracja Publiczna, zagadnienia wstępne, Lublin 1999

J. Oleński, Ekonomika informacji, Warszawa 2001.

Zarządzanie wiedzą, red. Dariusz Jemielniak i Andrzej K. Koźmiński, Warszawa 2008.

W. Flakiewicz, Systemy informacyjne w zarządzaniu, Warszawa 2002.

R. W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów. Kraków 2002

J. Olędzki, Komunikowanie w świecie, Warszawa 2000.

B. Kożuch, Zarządzania publiczne. Warszawa 2004.

J. Kisielnicki, H. Sroka, Systemy informacyjne biznesu, Warszawa 2005.

Efekty uczenia się:

Wiedza

K_W04 - Student zna tendencje rozwoju administracji

K_W04 - Student zna techniki zarządzania dokumentami

K_W08 - Student ma uporządkowaną wiedzę o literaturze z zakresu administracji elektronicznej

K_W08 - Student ma uporządkowaną wiedzę o programach rozwoju administracji elektronicznej

K_W09 - Student zna i rozumie fundamentalne dylematy ograniczeń dostępu do informacji

K_W09 - Student zna i rozumie fundamentalne dylematy swobody dostępu do informacji

Umiejętności

K_U04 - Student potrafi ocenić, wybrać i stosować narzędzia informatyczne do zarządzania informacją

K_U04 - Student potrafi ocenić, wybrać i stosować narzędzia informatyczne do zarządzania archiwaliami

K_U05 - Student potrafi analizować i interpretować prawa i instrukcje obsługi programów do zarządzania dokumentami

K_U05 - Student potrafi zastosować właściwe metody zabezpieczenia i opracowania dokumentacji i archiwaliów

Kompetencje społeczne

K_K01 - Student jest zdolny i chętny do ustawicznego kształcenia, łącznie z opanowywaniem nowych metod kontaktów administracji z obywatelem

K_K01 - Student jest otwarty na nowe formy zarządzania dokumentem elektronicznym

K_K01 - Student jest świadomy konieczności zachowania dziedzictwa historycznego Polski i Europy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Artur Górak, Robert Stępień
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Stępień
Prowadzący grup: Robert Stępień
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)