E-Government (B)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-EGOV-ARW-2S.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | E-Government (B) |
Jednostka: | Wydział Historii i Archeologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Zapisanie się na zajęcia |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | I. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - wykład: 15 h - konwersatorium: 30 h - konsultacje indywidualne: 4h II. Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć: 20 h - przygotowanie referatu: 6 h - przygotowanie do colloquium: 10 h - przygotowanie do zaliczenia lektur – 15 h - przygotowanie do egzaminu: 20 h Razem: 120 h =4 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zobacz w części szczegółowej sylabusa u prowadzącego Twoje zajęcia |
Pełny opis: |
Przedmiot traktuje o istocie, rozwoju, zastosowaniach i konsekwencjach e-Government w Polsce. Stosowanie technologii informatycznych w administracji publicznej implikuje zmiany organizacyjne, nowe umiejętności służb publicznych, poprawę jakości świadczonych usług, nowe możliwości oddziaływania na społeczeństwo i zmianę relacji urząd –obywatel. E-Government jest rozumiany jako proces doskonalenia jakości rządzenia i świadczenia usług administracyjnych poprzez przekształcanie relacji wewnętrznych i zewnętrznych z wykorzystaniem komputerów, Internetu i nowoczesnych środków komunikacji. Jednocześnie jest częścią długofalowego programu reformy administracji w Polsce stąd przedmiot ten będzie wykładany w nawiązaniu do nauk o administracji. Celem rozwijania e-administracji jest zwiększenie efektywności działania administracji publicznej w zakresie świadczenia usług, uproszczenie załatwiania spraw urzędowych oraz umożliwienie obywatelom dostępu do informacji na ich temat, co z kolei oznacza powiązanie zajęć z zarządzaniem dokumentacją i informacją. Przedmiot jest realizowany poprzez wykłady oraz laboratoria mające zróżnicowany charakter od konserwatoriów poprzez obserwację technik e-government w agendach państwowych i samorządowych. |
Literatura: |
B. Kasprzyk, Aspekty funkcjonowania e-administracji dla jakości życia obywateli, "Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy" 2011, z. 23, s. 343-353. M. Gonczar, Informatyzacja informacji publicznej, Warszawa 2009 E. Tabaszewska, Zarządzanie informacją w polskich przedsiębiorstwach przemysłowych, Jelenia Góra, 2003 A. Nowicki, Zarys teorii doskonalenia systemów informacyjnych w zarządzaniu, Wrocław 2000 A. Pawłowska, Administracja Publiczna, zagadnienia wstępne, Lublin 1999 J. Oleński, Ekonomika informacji, Warszawa 2001. Zarządzanie wiedzą, red. Dariusz Jemielniak i Andrzej K. Koźmiński, Warszawa 2008. W. Flakiewicz, Systemy informacyjne w zarządzaniu, Warszawa 2002. R. W. Kluszczyński, Społeczeństwo informacyjne. Cyberkultura. Sztuka multimediów. Kraków 2002 J. Olędzki, Komunikowanie w świecie, Warszawa 2000. B. Kożuch, Zarządzania publiczne. Warszawa 2004. J. Kisielnicki, H. Sroka, Systemy informacyjne biznesu, Warszawa 2005. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza K_W04 - Student zna tendencje rozwoju administracji K_W04 - Student zna techniki zarządzania dokumentami K_W08 - Student ma uporządkowaną wiedzę o literaturze z zakresu administracji elektronicznej K_W08 - Student ma uporządkowaną wiedzę o programach rozwoju administracji elektronicznej K_W09 - Student zna i rozumie fundamentalne dylematy ograniczeń dostępu do informacji K_W09 - Student zna i rozumie fundamentalne dylematy swobody dostępu do informacji Umiejętności K_U04 - Student potrafi ocenić, wybrać i stosować narzędzia informatyczne do zarządzania informacją K_U04 - Student potrafi ocenić, wybrać i stosować narzędzia informatyczne do zarządzania archiwaliami K_U05 - Student potrafi analizować i interpretować prawa i instrukcje obsługi programów do zarządzania dokumentami K_U05 - Student potrafi zastosować właściwe metody zabezpieczenia i opracowania dokumentacji i archiwaliów Kompetencje społeczne K_K01 - Student jest zdolny i chętny do ustawicznego kształcenia, łącznie z opanowywaniem nowych metod kontaktów administracji z obywatelem K_K01 - Student jest otwarty na nowe formy zarządzania dokumentem elektronicznym K_K01 - Student jest świadomy konieczności zachowania dziedzictwa historycznego Polski i Europy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Artur Górak, Robert Stępień | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Robert Stępień | |
Prowadzący grup: | Robert Stępień | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.