Estetyka książki dziecięcej - przedmiot opcyjny literaturoznawczy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-EKD-ETR-1S.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Estetyka książki dziecięcej - przedmiot opcyjny literaturoznawczy |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Obecność na zajęciach konwersatoryjnych. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: Konwersatorium: 15 h Konsultacje indywidualne: 1 h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie do zajęć: 14 h Przygotowanie do zaliczeń: 10 h Studiowanie literatury przedmiotu: 20 h Sumaryczna liczba godzin: 60 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, U1, K1: sprawdzian pisemny. |
Pełny opis: |
Celem konwersatorium jest zapoznanie studentów ze specyfiką książki dziecięcej, jej architektoniką, uposażeniem typograficznym i ilustracyjnym, a także pozycją na polskim rynku książkowym. Uzyskana wiedza pozwoli studentom na fachową ocenę komponentu estetycznego książek dla młodego odbiorcy. |
Literatura: |
1. G. Leszczyński, M. Zając, Książka i młody czytelnik, Warszawa 2013. 2. Ryms. Kwartalnik o książkach dla dzieci i młodzieży. 3. Książka obrazkowa. Leksykon, red. M. Cackowska, H. Dymel-Trzebiatowska, J. Szyłak, Poznań 2018. 4. Książka obrazkowa. Wprowadzenie, red. M. Cackowska, H. Dymel-Trzebiatowska, J. Szyłak, Poznań 2018. 5. Zając Michał, Postmodernizm w edytorstwie książki dla dzieci, [w:] W poszukiwaniu odpowiedniej formy. Rola wydawcy, typografa, artysty w pracy nad książką, red. M. Komza, E. Repucho, Wrocław 2012. 6. A. Wincencjusz-Patyna, Stacja lustracja. Polska ilustracja książkowa 1950-1980, Wrocław 2008. 7. Zabawa K., Rozpoczęta opowieść. Polska literatura dziecięca po 1989 roku wobec kultury współczesnej, Warszawa 2013. 8. A. Banach, Nauka pisania, Kraków 1971. 9. Kobyliński Szymon, Przez pustynię i puszczę. O ilustrowaniu dla dzieci, Warszawa 1990. 10. Sztuka dla najmłodszych. Teoria-recepcja-oddziaływanie, red. M.Tyszkowa, Warszawa1977. 11. Wysłołuch S, Literatura z sztuki wizualne, Warszawa 1994. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1 - Student dysponuje wiedzą w zakresie: rynku książki dziecięcej w Polsce, morfologii książek dziecięcych (K_W03, K_W05, K_W06, K_W07). Umiejętności: U1 - Student potrafi rozpoznać i wymienić najważniejsze dokonania w zakresie polskiej ilustracji książkowej dla dzieci, wskazać cechy książki dla odpowiedniego przedziału wiekowego (K_W03, K_W06, K_W07). Kompetencje społeczne: K1 - Student jest świadomy specyfiki typografii w książce dziecięcej, w związku z tym dostrzega konieczność należytego opracowania tekstów tradycyjnych i elektronicznych przeznaczonych dla najmłodszych odbiorców (K_K03, K_K06). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Nowicka-Struska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.