E-marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | H-EM-ETR.E-1S.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | E-marketing |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://umcso365.sharepoint.com/:f:/s/E-Marketing503/EuQvA-jgmwdEuW4DfIn4GcABvwy2Fq3gHNket2Yywc0hmA?e=ofORJq |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Nie dotyczy. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego: - konwersatorium: 15 h - konsultacje indywidualne: 1 h Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - przygotowanie do zaliczenia: 4 h - korzystanie ze wskazanych, bezpłatnych materiałów szkoleniowych dostępnych w Internecie oraz studiowanie literatury przedmiotu: 10 h Łączna liczba godzin przedmiotu - 30 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Oceniana będzie bieżąca aktywność na zajęciach (1/3 oceny końcowej), poprawność wykonywania ćwiczeń przedmiotowych (1/3 oceny końcowej) oraz wyniki kartkówek (1/3 oceny końcowej). Wymagane jest systematyczne i aktywne uczestnictwo w konwersatorium. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studenta z podstawami marketingu internetowego. Studenci poznają podstawową terminologię marketingową, a także ogólne zasady komunikacji marketingowej oraz powszechnie dostępne, bezpłatne narzędzia cyfrowe mogące służyć skutecznemu komunikowaniu się z klientami. |
Literatura: |
1. Chaffey D.: Digital Business i E-Commerce Management. Strategia. Realizacja. Praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016. 2. Cialdini R. B.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2011. 3. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W.: Marketing europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. Stąd rozdziały: 1. Marketing w zmieniającym się świecie. 6. Zachowania nabywców. 8) Informacje rynkowe i badania marketingowe. 4. Królewski J., Sala P. (red.): E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016. 5. Ries A., Trout J., 22 niezmienne prawa marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000. 6. https://rewolucje.withgoogle.com (bezpłatny internetowy kurs pozwalający zapoznać się z podstawami e-marketingu). 7. https://analyticsacademy.withgoogle.com (bezpłatny internetowy kurs pozwalający zapoznać się z podstawami analityki e-marketingowej). 8. http://semahead.pl/blog/12-trendow-w-content-marketingu-na-rok-2016.html |
Efekty uczenia się: |
W1: Student zna podstawową terminologię marketingową; rozumie, na czym polega dynamika zachowań nabywców i jakie są metody oddziaływania na przebieg procesu decyzyjnego klienta. W2: Student potrafi scharakteryzować najważniejsze modele zarządzania marketingowego i zna konsekwencje przyjęcia przez organizację takiej a nie innej orientacji marketingowej. W3: Student wie, na czym polega relacja między marketingiem tradycyjnym a e-marketingiem i potrafi wykorzystać swoją wiedzę marketingową w działaniach prowadzonych z użyciem Internetu. W4: Student zna podstawowe narzędzia internetowej komunikacji z nabywcą oraz metody oceny skuteczności działań e-marketingowych. W5: Student zna najważniejsze normy prawne regulujące działalność e-marketingową. U1: Student potrafi, w toku pracy zespołowej oraz indywidualnej, wykorzystać powszechnie dostępne, cyfrowe kanały komunikacji (strona internetowa, media społecznościowe, platformy do e-mail marketingu) w celu przeprowadzenia własnych działań o charakterze marketingowym, a następnie zmierzyć skuteczność tych działań (analityka internetowa). U2: Student potrafi tworzyć komunikaty marketingowe dostosowane do potrzeb oraz preferencji odbiorców i dobrze służące wyznaczonym celom marketingowym. U3: Student umie wykorzystać komunikacyjne reguły perswazji w kształtowaniu skutecznego przekazu e-marketingowego. K1: Student rozumie, że respektowanie zasad etyki zawodowej oraz etyki słowa dobrze służy budowaniu pozytywnej, stabilnej relacji z klientem. K2: Student zdaje sobie sprawę z ogromnej dynamiki rozwoju e-marketingu i z konieczności nieustannego aktualizowania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności z tego zakresu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.