Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: H-EM-ETR.E-1S.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: E-marketing
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy:
Strona przedmiotu: https://umcso365.sharepoint.com/:f:/s/E-Marketing503/EuQvA-jgmwdEuW4DfIn4GcABvwy2Fq3gHNket2Yywc0hmA?e=ofORJq
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Nie dotyczy.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

- konwersatorium: 15 h

- konsultacje indywidualne: 1 h

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

- przygotowanie do zaliczenia: 4 h

- korzystanie ze wskazanych, bezpłatnych materiałów szkoleniowych dostępnych w Internecie oraz studiowanie literatury przedmiotu: 10 h

Łączna liczba godzin przedmiotu - 30

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Oceniana będzie bieżąca aktywność na zajęciach (1/3 oceny końcowej), poprawność wykonywania ćwiczeń przedmiotowych (1/3 oceny końcowej) oraz wyniki kartkówek (1/3 oceny końcowej). Wymagane jest systematyczne i aktywne uczestnictwo w konwersatorium.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie Studenta z podstawami marketingu internetowego. Studenci poznają podstawową terminologię marketingową, a także ogólne zasady komunikacji marketingowej oraz powszechnie dostępne, bezpłatne narzędzia cyfrowe mogące służyć skutecznemu komunikowaniu się z klientami.

Literatura:

1. Chaffey D.: Digital Business i E-Commerce Management. Strategia. Realizacja. Praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.

2. Cialdini R. B.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2011.

3. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong W.: Marketing europejski, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002. Stąd rozdziały: 1. Marketing w zmieniającym się świecie. 6. Zachowania nabywców. 8) Informacje rynkowe i badania marketingowe.

4. Królewski J., Sala P. (red.): E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016.

5. Ries A., Trout J., 22 niezmienne prawa marketingu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000.

6. https://rewolucje.withgoogle.com (bezpłatny internetowy kurs pozwalający zapoznać się z podstawami e-marketingu).

7. https://analyticsacademy.withgoogle.com (bezpłatny internetowy kurs pozwalający zapoznać się z podstawami analityki e-marketingowej).

8. http://semahead.pl/blog/12-trendow-w-content-marketingu-na-rok-2016.html

Efekty uczenia się:

W1: Student zna podstawową terminologię marketingową; rozumie, na czym polega dynamika zachowań nabywców i jakie są metody oddziaływania na przebieg procesu decyzyjnego klienta.

W2: Student potrafi scharakteryzować najważniejsze modele zarządzania marketingowego i zna konsekwencje przyjęcia przez organizację takiej a nie innej orientacji marketingowej.

W3: Student wie, na czym polega relacja między marketingiem tradycyjnym a e-marketingiem i potrafi wykorzystać swoją wiedzę marketingową w działaniach prowadzonych z użyciem Internetu.

W4: Student zna podstawowe narzędzia internetowej komunikacji z nabywcą oraz metody oceny skuteczności działań e-marketingowych.

W5: Student zna najważniejsze normy prawne regulujące działalność e-marketingową.

U1: Student potrafi, w toku pracy zespołowej oraz indywidualnej, wykorzystać powszechnie dostępne, cyfrowe kanały komunikacji (strona internetowa, media społecznościowe, platformy do e-mail marketingu) w celu przeprowadzenia własnych działań o charakterze marketingowym, a następnie zmierzyć skuteczność tych działań (analityka internetowa).

U2: Student potrafi tworzyć komunikaty marketingowe dostosowane do potrzeb oraz preferencji odbiorców i dobrze służące wyznaczonym celom marketingowym.

U3: Student umie wykorzystać komunikacyjne reguły perswazji w kształtowaniu skutecznego przekazu e-marketingowego.

K1: Student rozumie, że respektowanie zasad etyki zawodowej oraz etyki słowa dobrze służy budowaniu pozytywnej, stabilnej relacji z klientem.

K2: Student zdaje sobie sprawę z ogromnej dynamiki rozwoju e-marketingu i z konieczności nieustannego aktualizowania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności z tego zakresu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-01
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Izabela Domaciuk-Czarny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-04
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Andżelika Kolebuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)